بروجرد- مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان از وجود 280 هکتار بافت تاریخی در شهرستان بروجرد خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علیرضا سلیمانی عصر پنجشنبه در حاشیه بازدید از بافت تاریخی بروجرد در سالن کنفرانس هتل زاگرس این شهرستان با بیان اینکه یکی از ظرفیت های استان لرستان وجود بناهای تاریخی است، افزود: در بروجرد 280 هکتار بافت تاریخی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در خصوص احیاء بافت تاریخی بروجرد سعی کرده ایم بناهایی را که به تملک میراث فرهنگی در آمده به بخش خصوصی واگذار کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با اشاره به اهمیت ایجاد پایگاه شهر تاریخی در بروجرد ادامه داد: این پایگاه در سنوات گذشته احداث شده اما هنوز موفق نشده ایم یک متولی برای آن مشخص و معرفی کنیم.

سلیمانی اظهار داشت: تلاش می کنیم برخی اماکن تاریخی همانند باغ دیده ور، خانه مغیث الاسلام، خانه افتخار الاسلام و خانه مصری را در راستای سیاست دولت و گردشگری روز به روز احیاء کنیم.

وی افزود: درست است اعتبارات سازمان میراث فرهنگی محدود است اما در بخش گردشگری مردم توقع دارند که به مطالبات آنها به طور جدی رسیدگی شود و در بخش احیاء بافت تاریخی بروجرد تغییرات ویژه ای انجام شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان با بیان اینکه مسجد امام خمینی(ره) و مسجد جامع بروجرد ثبت ملی شده اند، ادامه داد: قرار است دبیرستان امام خمینی(ره) بروجرد توسط مشارکت خیرین احیاء و مرمت شود.

سلیمانی گفت: با توجه به بافت گسترده تاریخی بروجرد در نظر داریم ابتدا بناهای تاریخی شهرستان بروجرد را احیاء کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر چند منطقه گردشگری ونایی و گلدشت را در بروجرد داریم که در این مناطق هتل سازی ها و سفره خانه های سنتی در حال ساخت وساز هستند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان تاکید کرد: امید است برای تملک بافت تاریخی بروجرد و احیاء این بافت سازمان میراث فرهنگی همکاری لازم را داشته باشد تا بتوانیم یک شهر توریستی به تمام معنا داشته باشیم.