فرماندار شهرستان البرز گفت: با تبلیغات انتخاباتی پیش از موعد داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا برخورد می شود.

به گزارش مرور نیوز رضا عسگری اظهار کرد: فعالیتهای زود هنگام تبلیغاتی کاندیداها به هر شکل و خصوصاً در فضای مجازی رصد و به متخلفان هشدار های لازم داده شده است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه صلاحیت داوطلبان عضویت در پنجمین دوره شوراها بلافاصله بعد از پایان ثبت نام در هیأتهای اجرایی بررسی خواهد شد بی شک عدول از قانون و تخلفات انتخاباتی نامزدها مورد توجه قرار میگیرد.

عسگری افزود: مطابق با بند 11 ماده 62 آئین‌نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی، تبلیغات پیش از موعد از مصادیق تخلف انتخاباتی بوده و با متخلفان برخورد می شود.

فرماندار البرز همچنین در خصوص نحوه هزینه های تبلیغاتی داوطلبان گفت: داوطلبان در برنامه ریزی های تبلیغاتی خود مراقب باشند تا فعالیتهای تبلیغی آنان مشمول تطمیع، خرید و فروش آرا نباشد.

عسگری افزود: هرگونه استفاده از إمکانات دولتی، نهادهای انقلاب إسلامی و عمومی له یا علیه کاندیداها و جریانات سیاسی ممنوع بوده و همه مدیران دستگاهها که از بودجه عمومی ارتزاق میکنند مراقبت لازم برای جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی را به طور جدی داشته باشند.