رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان همدان گفت: یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری عملی نشدن اقتصاد مقامتی در کشور در بُعد اشتغال و تولید است به طوری که مسأله اقتصاد، تولید و اشتغال یکی از اساسی‌ترین اصول پایداری و پیشرفت جمهوری اسلامی است.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدصادق حسینی در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه شهر همدان، با بیان اینکه کشور پس از پیروزی انقلاب پیشرفت‌های زیادی داشته و مقام معظم رهبری نیز بارها به آنها اشاره فرموده‌اند، افزود: متأسفانه در بُعد اقتصاد، تولید و اشتغال پس از انقلاب هنوز نگرانی‌هایی وجود دارد.

وی ادامه داد: مردم و بیکاران بیشتر از همه از این وضعیت نگران هستند بنابراین مسئولان و دولتمردان باید با کمک تولیدکنندگان و پشتیبانی مصرف‌کنندگان بخش مهمی از این نگرانی را تخفیف دهند.

وی عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری کاهش بیکاری با توجه به منابع موجود در کشور شدنی است اما باید برای آن تلاش کرد.

حسینی با تأکید بر اینکه در حوزه اقتصاد هنوز دچار مشکل هستیم، به راهکار بیان شده از سوی مقام معظم رهبری درباره حل مشکلات اقتصادی اشاره کرد و گفت: شاه‌کلید حل این معضل، اجرای اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی دارای پایه‌های قوی است به طوریکه سه اصل برای اجرای آن وجود دارد که نخستین آن مسئولان و کارگزاران هستند، خاطرنشان کرد: آینده هر جامعه‌ای با تفکرات افراد و جامعه به وجود می‌آید بنابراین اگر به دنبال استحکام انقلاب اسلامی هستیم باید انقلابی فکر کرده و انقلابی عمل کنیم.

حسینی دومین گروه تأثیرگذار در اجرای اقتصاد مقاومتی را تولیدکنندگان داخلی دانست و اظهار کرد: تولیدکنندگان باید بدانند کار تولید در این کشور عبادتی بس عظیم است چرا که نیازهای جامعه بشری را تولید کرده و جامعه را از وابستگی نجات می‌دهند.

وی سومین ضلع اجرای اقتصاد مقاومتی را مردم دانست و گفت: وظیفه مردم استفاده از کالای داخلی است و طبق فرمایش مقام معظم رهبری استفاده از کالای خارجی که مشابه داخلی آن وجود دارد، حرام شرعی است.

وی بیان کرد: باید به دو اصل مهم توجه کنیم به طوریکه باید نگاه مسئولان به توان و ظرفیت داخلی و قطع امید از دولت‌های قبل و استکبار باشد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان همدان با اشاره به اینکه نگاه به ظرفیت‌های داخلی مشکلات را حل می‌کند، یادآور شد: در گذشته هرگاه از توان داخلی استفاده کردیم پیشرفت‌های زیادی حاصل شده که نمونه بارز آن استفاده از توان موشکی است همچنین کشور دارای امنیت و آرامش است به طوریکه این امنیت به علت مدیریت و دستاوردهای دفاعی کشور حاصل شده است.

حسینی در ادامه با اشاره به انتخابات 96 اظهار کرد: مردم باید مانند همیشه در صحنه انتخابات حضور یابند بنابراین باید در انتخابات آینده افرادی را انتخاب کنند که مجاهدانه عمل کرده، انقلابی فکر کنند و کارآمد باشند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید مدیرانی مجاهد، کارآمد و انقلابی روی کار آیند، تصریح کرد: انتخابات شورای شهر فرصتی برای آبادانی شهر و کشور است و باید افرادی انتخاب شوند که دارای صلاحت باشند.