امام جمعه موقت گرگان گفت: تولید و اشتغال و استفاده از تولیدات ملی از الزامات تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور محسوب می‎شوند.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام قاسم لیوانی در خطبه های نماز جمعه این هفته گرگان با اشاره مقام معظم رهبری امسال را به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال نام گذاری کرده اند، اظهار کرد: بیکاری باعث می شود جوان ها ازدواج نکنند. جوان های بسیاری هستند که ازدواج نکرده اند و می گویند اگر ازدواج کنم زن و فرزندم از من غذا می خواهند و منِ بیکار چگونه نیازهای آن ها را تهیه کنم.

وی با بیان اینکه آن هایی که بیکار شده اند، زندگی شان تباه می شود و چه بسا سرنوشت آن ها منجر به طلاق و جدایی شود، افزود: بیکاران ممکن است دور هم جمع شوند و باند سرقت درست کنند و ضمن ارتکاب به جرم امنیت جامعه را هم از بین می برند.

امام جمعه موقت گرگان تصریح کرد: معمولا از دولت انتظار می رود که شغل ایجاد کند. مگر چقدر می توان کارمند ایجاد کرد؟ آیا می توان همه را در دولت مشغول به کار کرد در شرایطی که همین الان کارمند اضافی داریم.

لیوانی ادامه داد: وقتی می گوییم دولت، منظور رئیس جمهور و وزرا نیستند، بلکه باید در همه بخش های دولت تلاش کنند. کارمندان یک اداره در شهرستان هم باید برای ایجاد زمینه اشتغال تلاش کنند.

وی بیان کرد: وقتی برای تولید مراجعه می‎کنند باید از چند جا استعلام بگیرند، استعلام‎ها را دیگر می‎گیرند و سرگردان می‎کنند، وقتی هم جواب استعلام‎ها می‎آید می‎گویند زمان گذشته و باید از اول آغاز کنید، باید ادارات ما در چنین شرایطی امر اشتغال جوانان را تسریع کنند، کوتاهی و امروز فردا نشود، مردم را سرگردان نکنند، شما دارید از مالیات و نفت مردم حقوق می‎گیرید، وظیفه شما این است که در اسرع وقت به کار مردم برسید و جواب فوری بدهید.

لیوانی با اشاره به اینکه جوانی که با انگیزه و امید دنبال کار آمده، باید کار او تسریع شود، اضافه کرد: از طرفی دیگر ذهن ما باید از کار اداری خالی شود، اینکه مقام معظم رهبری فرمودند تولید باید در این کشور تولید کرد، اگر تولید نکنیم عده‎ای از این فرصت استفاده می‎کنند و از خارج کشور چیزهایی که نیاز داریم وارد مملکت می‎کنند، آن وقت تولید و اشتغال ایجاد نمی‎شود در حالی که برای کشورهای دیگر شغل ایجاد می‎کنیم.

امام جمعه موقت گرگان در ادامه با بیان اینکه باید تلاش کنیم از کالای داخلی استفاده کنیم حتی اگر کیفیت خوبی هم نداشته باشد، گفت: وقتی تولید کننده ببیند بازار داخلی اقبال مردمی دارد مجبور است کیفیت را بالا ببرد. در عین حال باید بین تولیدات رقابت ایجاد کرد تا کیفیت هم بالا برود.

وی عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‎اند بزرگترین مبارزه با آمریکا کار کردن در کشور است، کار و تلاش در کشور بزرگترین مبارزه با آمریکا چون آمریکایی‎ها این را نمی‎خواهند.