رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهاوند گفت: بارش بیش از 20 سانتیمتری برف در سومین روز سال جدید که همچنان ادامه دارد تردد در گردنه برف گیر گاماسیاب نهاوند را با کندی مواجه کرده است.

محمد موسی مومنی اظهار داشت: بارش برف از ساعت 4 بامداد امروز در گردنه برف‌گیر گاماسیاب نهاوند شروع‌شده و همچنان ادامه دارد عوامل راهداری از ساعات اولیه با 4 دستگاه مجهز برف روب در حال بازگشایی محورهای کوهستانی و برف‌گیر شهرستان نهاوند هستند.

وی گفت: هر لحظه بر شدت بارش برف در این محور کوهستانی افزوده می شود و برای گیر نکردن خودروهای مسافران نوروزی استان های همدان و لرستان در این محور تا کنون در 5 نوبت اقدام به برف روبی در طول این مسیر کرده ایم.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهاوند افزود: گردنه برف گیر گاماسیاب یکی از مناطق هم مرز با استان لرستان و در کنار کوهستان گرین است که تا کنون بارش برف در آن به بیش از 20 سانتی متر رسیده است.

مومنی اظهار داشت: در حال حاضر 4 ماشین برف‌روب در راهدارخانه گرین نهاوند و چندین دستگاه ماشین پلیس و امداد جاده ای هلال احمر نیز در طول مسیر مستقر هستند و از صبح امروز نیز اکیپ‌های برف‌روب و نمک‌پاش اقدام به بازگشایی گردنه گاماسیاب کرده‌اند ولی به علت پیچ های تند این جاده تردد در آن با سختی انجام می گیرد.

وی گفت: در محور جاده ای نهاوند به اورزمان نیز اکیپ‌های راهداری ازصبح امروز اقدام به بازگشایی این محور کردند و عوامل پلیس‌راه نیز در محورها حضور فعالی دارند.

رئیس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نهاوند با اشاره به کوهستانی بودن گردنه گاماسیاب و برودت سرد هوا از مسافران و رانندگان خواست وسایل گرمایشی و زنجیر چرخ همراه خود داشته باشد زیر اگر بارش برف ادامه داشته باشد احتمال لغزندگی ویخ زدن جاده زیاد است.