دبیر ستاد انتخابات سیستان وبلوچستان گفت: طی 5روز نام نویسی 8هزارو 358 داوطلب در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان سیستان و بلوچستان ثبت نام کردند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، علی‌اصغر جمشید نژاد اظهار داشت: شمار داوطلبان ثبت‌نام کننده برای نامزدی انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا در استان سیستان و بلوچستان در مدت 5 روز به 8 هزار و 358 نفر رسیده است.

رئیس ستاد انتخابات استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه از این تعداد داوطلب 7 هزار و 796 نفر را آقایان و 562 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند، افزود: در پنجمین روز از ثبت‌نام برای انتخابات شوراهای شهر و روستا، یک هزار و 619 نفر نام‌نویسی کردند که یک هزار و 484 نفر داوطلب مرد و 135 نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی تصریح کرد: بیشترین تعداد نامزدهای ثبت‌نام شده در پنجمین روز مربوط به شهرستان خاش با 241 نفر و شهرستان‌های چابهار و سرباز به ترتیب با 170 نفر و 157 نفر ردیف‌های دوم و سوم را به خود اختصاص دادند، همچنین کمترین تعداد ثبت‌نامی در روز پنجم با تعداد 30 نفر مربوط به شهرستان فنوج بوده است.

وی با اشاره به اینکه همزمان با ثبت‌نام، استعلام سوابق داوطلبان از مراجع چهارگانه در حال انجام است، گفت: 3 هزار و 496 روستا در سیستان و بلوچستان شامل برگزاری انتخابات است که امیدواریم با مشارکت بالای داوطلبان بتوانیم در همه آنها انتخابات را برگزار کنیم.