مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: آیین نوروزگاه (جشنواره‌های نوروزی) در شهرستان‌های مختلف سیستان و بلوچستان در حال برگزاری است.

به گزارش مرور نیوز کامبیز مشتاق گوهری، اظهار داشت: آیین نوروزگاه (جشنواره های نوروزی) در 15 شهرستان سیستان و بلوچستان در حای برگزاری است که این آیین همراه با برنامه‌های متنوعی از قبیل ایجاد بازارچه‌های موقت صنایع دستی، میزبانی از مسافران نوروزی، اجرای برنامه های شاد همراه با موسیقی و سنت های محلی در پایگاه های نوروزی برگزار می‌شود.

وی افزود: استقبال از مسافرین نوروزی در راه آهن جنوب شرق در زاهدان و همچنین در فرودگاه زابل و زاهدان و ورودی کلیه شهرهای استان از جمله دیگر برنامه هایی است که به مناسبت ایام نوروز توسط ادارات میراث فرهنگی استان با مشارکت سایر ادارات مرتبط برگزار می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان گفت: مردم و مسئولین ادارات میراث فرهنگی استان، آمادگی لازم و کافی برای میزبانی از مهمانان و گردشگران نوروزی از استان های دیگر کشور به سیستان و بلوچستان را دارند.

وی شهرستان هایی که «نوروزگاه» در آ نها در حال اجرا است را زابل، زهک، هامون، زاهدان، میرجاوه، سراوان، مهرستان، سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، نیک شهر، سرباز، کنارک و چابهار عنوان کرد و افزود: این آیین در دو روستای خمک از توابع شهرستان زهک و فیروز آباد از توابع شهرستان سرباز نیز برگزار می شود.

وی ادامه داد: برنامه های موسیقی محلی، طبخ خوراکی های نوروزی و محلی، تئاتر خیابانی با موضوع نوروز، ورزش های محلی و بومی و همچنین راه اندازی بازارچه های صنایع دستی در محوطه موزه های سطح استان سیستان و بلوچستان نیز از جمله برنامه های ادارات میراث فرهنگی استان است.