رئیس دانشگاه صنعتی دزفول اصلی‌ترین چالش آموزش عالی را خروج از محوریت آموزش در دانشگاه‌های نسل اول دانست و گفت: اثربخشی بر جامعه و فرآیندهای اجتماعی و اقتصادی باید در دانشگاه محور قرار گیرد و دانشگاه طلایه‌دار تحولات اقتصادی و اجتماعی باشد.

به گزارش مرور نیوز دکتر محمدرضا عصاری، با بیان اینکه منشأ تحولات اقتصاد مقاومتی برمبنای اقتصاد دانش بنیان است، اظهار کرد: تحولات اجتماعی، رشد اخلاقی و رشد مبانی دینی از دانشگاه به جامعه ورود پیدا می‌کند، امیدوارم آموزش عالی بتواند طلایه دار تحولات اجتماعی، اقتصادی و علمی کشور باشد و دانشگاه‌ها منشأ این حرکت عظیم باشند.

وی اصلی ترین چالش آموزش عالی را خروج از محوریت آموزش در دانشگاه‌های نسل اول دانست و گفت: دانشگاه‌های کار آفرین دانشگاه‌هایی تحول گرا هستند؛ آموزش نباید محور اصلی دانشگاه‌های امروز باشد، بلکه اثربخشی بر جامعه و فرآیندهای اجتماعی و اقتصادی باید در دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه صنعتی جندی‌شاپور دزفول تأکید کرد: باید تغییر نگاه باید اتفاق افتد و رویکرد کنونی به سمت دانشگاه‌های نسل سوم سوق داده شود. در اجرای این مهم ابزارهای اقتصادی، حمایت‌های مالی و تغییر نگرش مدیران دانشگاه‌ها مواردی هستند که اگر زمینه‌سازی نشوند، تحولی اتفاق نخواهد افتاد. امیدواریم این تغییر نگرش فرهنگ‌سازی شود تا دانشگاه‌ها این تغییر رویه و روش را بپذیرند.

عصاری گفت: رویکرد آتی دانشگاه صنعتی دزفول نیز این است که بتواند در کنار صنعت قرار بگیرد و مشکلات صنعت را با ظرفیت موحود در دانشگاه برطرف کند تا به یک بالندگی و خودباوری در حوزه صنعت برسیم. سال گذشته دانشگاه در حوزه آب و برق و سال جدید در حوزه نفت و گاز این مسیر را دنبال می‌کند.