آخرین گروه از سیل زدگان جازموریان به همراه معاون استاندار کرمان پس از چهار ساعت پیاده روی از سیلاب نجات یافتند.

به گزارش مرور نیوز، بارش باران طی روزهای اخیر استان کرمان را در برگرفته است و طغیان رودخانه ها موجب بالا آمدن آب در تالاب خشکیده جازموریان شده است.

آبگیری ناگهانی بخشهای باقی مانده جازموریان طی ساعت های اخیر موجب شد نزدیک به 100 نفر از عشایر و افراد بومی منطقه در محاصره سیلاب قرار گیرند.

افزایش حجم ورودی آب به تالاب راه های عبور و مرور را بسته است و امدادرسانی به سیل زدگان از راه هوایی نیز به دلیل شرایط نا مساعد هوایی غیر ممکن است.

عده ای از مردم گرفتار در دو گروه با همکاری نیروهای نظامی و تجهیزات ویژه نجات یافتند.

همچنین روز گذشته معاون عمرانی استاندار کرمان، ابوالقاسم سیف الهی به همراه گروه های امدادی ستاد بحران استان کرمان برای نجات آخرین گروه سیل زدگان در جازموریان حضور یافتند اما به دلیل شدت سیلاب خودروهای امدادی در باتلاق جازموریان گرفتار شدند و امکان تماس تلفنی نیز در منطقه مختل شد.

در نهایت گروه امدادی به صورت زمینی به سمت سیل زدگان رهسپار شدند و با استفاده از مردم بومی و محلی به صورت پیاده افراد گرفتار باقیمانده در سیلاب را نجات دادند.

طبق آخرین تماس، معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: هم اکنون به مدت چهار ساعت است به صورت پیاده از میان سیلاب و باتلاق ها در حال عبور برای رسیدن به منطقه امن هستیم.

سیف الهی گفت: منطقه کاملا باتلاقی شده است و گروه نجات یافته شامل افراد سالمند، نوزادان و زنان هستند.

وی افزود: خطر برطرف شده و به زودی به منطقه امن می رسیم.

وی گفت: حدود 10 نفر از مردان عشایر به انتخاب خودشان و برای حفاظت از دام ها در محل مانده اند.