گروه پزشکی و مردمی اچ . او . اچ، سفری 20 روزه به منظور درمان رایگان بیماران مناطق محروم را آغاز کرده است.

به گزارش مرور نیوز سفر20 روز درمان رایگان بیماران مناطق محروم با طی مسیر تقریبی 5000 کیلومتری به استان‌های خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان،هرمزگان و سواحل خلیج فارس همراه بوده و 26 اسفندماه سال گذشته توسط گروه مردمی و مستقل health.offroad.help)H.O.H) آغاز شده است.

گروه مردمی اچ.او.اچ 40عضو دارد؛ البته در این تیم اعزامی و در سفر مذکور، دکتر پروانه میرزایی به همراه خانواده اش حضور دارد که سفرشان را از شهرستان نوشهر در مازندران آغاز کردند و با رسیدن به استان سیستان و بلوچستان و شهرستان زابل به انجام برنامه‌های درمانی شامل ویزیت، ارایه داروی رایگان و آموزش پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر به مردم روستاهای محروم منطقه پرداختند.

همچنین در این سفر هدایایی شامل لوازم التحریر و لباس تهیه شده توسط اعضای گروه به کودکان منطقه اهدا می‌شود.

درمان رایگان بیماران مناطق محروم در سفری 20 روزه + عکس

درمان رایگان بیماران مناطق محروم در سفری 20 روزه + عکس

به گزارش ایسنا برنامه‌های این سفر 20 روزه تا کنون به شرح زیر بوده است:

زابل - روستای فتح آباد دو ،ویزیت ۸۰ نفر در مسجد محله زاهدان - روستاهای حرمک و روستاهای اطراف ویزیت ۱۵۰ نفر روستای مرزی غمداد از توابع میرجاوه در نقطه صفرمرزی پاکستان و ویزیت۱۴۰ نفر روستای چکرآباد و ویزیت۲۰۰ نفر از مردم روستاهای نوکجوب -علی آباد و دولت آباد در روستای چکر آباد از بخش بمپور شهرستان ایرانشهر روستای گوء از توابع نیک شهر با حدود ۱۰۰ کیلومتر فاصله از شهر و در منطقه‌ای صعب‌العبور با طی ۵۰ کیلومتر مسیر خاکی؛ البته کپرهای روستانشینان در سه منطقه جداگانه با فاصله حدود یک کیلومتر از هم قرار دارد و نام هر سه منطقه گوء است و مجموعا ۸۰ نفر در سه منطقه ویزیت شدند. ویزیت ۲۵ نفر از مردم روستای چراغ آباد، روستایی کوچک در محور کنارک - زرآباد که بر خلاف اسمش فاقد برق است و مردم در کپر زندگی می‌کنند. ویزیت ۳۰ نفر از مردم روستای درک حدود ۱۵ کیلومتری زرآباد در منطقه‌ای بکر نزدیک دریا جایی که کویر و دریا بهم می‌پوندد که منطقه محرومی است.