مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی برای ایجاد اشتغال پایدار 70 درصد از آموزش‌های مهارتی در استان بوشهر سفارش محور است.

به گزارش مرور نیوز، عبدالرسول کازرونی صبح امروز در نشست شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به اینکه در راستای توسعه فرهنگ مهارت آموزی در جامعه کیفیت آموزش‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است اظهار داشت: بالا بودن کیفیت دوره‌های آموزشی و خروجی موفق آن سبب بالا رفتن اعتبار آموزش‌های مهارتی در جامعه و توسعه اشتغال پایدار می‌شود.

وی با تاکید بر بهبود تقویت آموزش‌ها و مهارت‌ها خاطرنشان کرد: از مقوله تضمین کیفیت باید به سمت بهبود مستمر کیفیت حرکت کنیم و قسمت به قسمت کیفیت آموزش‌ها را افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با تاکید بر ضرورت توجه به آموزش‌های مهارتی در جامعه تصریح کرد: ضرورت دارد تا نگاهمان به مقوله آموزش تغییر دهیم تا بتوانیم به اهداف طراحی شده از سوی سازمان دست یافته و رسالت خویش را به درستی انجام دهیم.

کازرونی با بیان اینکه آموزش مهارت پلی بین دانش و کسب و کار است کفت: مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت در تحقق اقتصاد مقاومتی نقش مهم و ویژه دارد.

وی با تاکید بر نقش مهم مهارت افزایی در ایجاد کسب و کار افزود: کسب مهارت و مهارت افزایی به کارجو اعتماد به نفس داده و سبب به وجود آمدن فعالیت بهتر او شده و زمینه خلاقیت و نوآوری را فراهم آورده و گاهی می‌تواند باعث ارائه ایده و ابتکار جدید در حوزه اقتصاد شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای با اشاره به اینکه 70 درصد آموزش های مهارتی در استان بوشهر سفارش محور است تصریح کرد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مبنی برای ایجاد اشتغال پایدار 70 درصد از آموزش‌های مهارتی در استان بوشهر سفارش محور است.

کازرونی با بیان اینکه با کسب مهارت و تخصص از طریق آموزش و با به کارگیری مهارت و خلاقیت در صنعت و بازار کار و کارآفرینی می‌توان به افزایش اشتغال‌زایی و خودکفایی رسید افزود: با ترویج فرهنگ مهارت آموزی در جامعه و به‌کارگیری آن، پیام مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» تحقق پیدا می‌کند.