مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با اشاره به اینکه اعتکاف یک اردوی بزرگ معنوی است، گفت: اعمال عبادی آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی را در جامعه کاهش می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام سعید مهدوی امین گفت: آیین معنوی اعتکاف عبادتی همراه با تفکر و اندیشه است که باعث تحول و دگرگونی در انسان می‌شود و لذت جویی، خودمحوری و خود بزرگ بینی را مهار و خدامحوری را در نهاد بشر حکم فرما می سازد.

وی با بیان اینکه در نگاه معرفتی به اعتکاف پالایش دل از محبت‌های کاذب و دلبستگی‌های فانی و روی آوردن به کمالات معنوی در بطن این عبادت ارزنده نهفته است، تصریح کرد: اعتکاف اردوی بزرگ اعتقادی و معنوی برای بریدن از مادیات و روی آوردن به معنویات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی لرستان با بیان اینکه مراسم های اعتکاف، عملیات صیانت کننده دینی و از اقدامات ریشه ای و عمیق محسوب می‌شود، اظهارداشت: اعتکاف همواره با حضور جوانان و به صورت خالصانه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مهدوی امین یکی از راهکارهای بسیار مهم در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن را احیای سنت‌های عبادی، مذهبی و معرفتی مانند اعتکاف دانست و یادآور شد: اعمال عبادی آسیب‌های اجتماعی و اخلاقی را در جامعه کاهش می‌دهد.

وی برنامه‌های مراسم معنوی اعتکاف را بر محور معنوی و اخلاقی عنوان کرد و گفت: موعظه اخلاقی شب‌ها و پس از نماز صبح، بیان احکام و آداب اعتکاف، تلاوت قرآن، انجام مراسم مذهبی عزاداری شب وفات زینب کبری (س) و ... از جمله برنامه‌های مراسم اعتکاف است.