بندرعباس - مدیر تعاون روستایی هرمزگان از آغاز خرید تضمینی محصول پیاز کشاورزان در مراکز خرید استان توسط شبکه تعاون روستایی خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از تعاون روستایی هرمزگان، سیروس اسدپور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور حمایت از کشاورزان و بر اساس اعلام رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران منضم به ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی خرید تضمینی محصول پیاز کشاورزان هرمزگانی از ابتدای سال جدید آغاز شد.

وی تصریح کرد: 10 مرکز خرید در شهرستان های بندرعباس، رودان و میناب طبق شرایط دستورالعمل اقدام به خرید محصول پیاز کشاورزان می کنند.

وی با بیان اینکه قیمت خرید پیاز تحویل در مراکز 2784 ریال است، بیان کرد: پیاز خریداری شده باید مرغوب، سالم و بدون آفت زدگی، خاک، مواد خارجی و عاری از لهیدگی و عدم نیاز به سورت باشد همچنین وزن هر پیاز کمتر از 40 گرم نباشد و در بسته بندی مناسب و سالم تحویل در مراکز از کشاورز خریداری می شود.

اسدپور، تنظیم بازار، پر کردن خلاء محصول در بازار مصرف، افزایش قیمت پیاز و کوتاه کردن دست دلالان از را از عمده اهداف خرید تضمینی پیاز عنوان کرد.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی پیاز تا پانزدهم خردادماه ادامه دارد پیش بینی کرد میزان 15 هزار تن پیاز از کشاورزان هرمزگانی خریداری شود.