برخی از دانش آموختگان بیکار استان کرمانشاه در جریان سفر معاون رئیس جمهور به این استان نسبت به وضعیت بحرانی اشتغال به نماینده دولت اعتراض کردند.

به گزارش مرور نیوز، برخی از فارغ التحصیلان بیکار مقطع کارشناشی ارشد در رشته های تحصیلی دامپروری و مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی در جریان سفر معاون رئیس جمهور به کرمانشاه نسبت به اوضاع بحرانی بی شغلی در این استان به وی اعتراض کردند.

معاون رئیس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که در حال بازدید از محوطه تاریخی بیستون بود با اعتراض این فارغ التحصیلان بیکار مواجه شد.

یک دانش آموخته بیکار در مقطع کارشناسی ارشد دامپروری خطاب به زهرا احمدی پور و استاندار کرمانشاه گفت: "بیکارم و حتی برای تامین مایحتاج شب عید هم لنگ بودم. با اینکه علمش را دارم اما هیچ کس حمایت نمی کند که وامی بگیرم و یک واحد پرورش بلدرچین که تخصص من است را راه اندازی کنم. می گویند برو منشی بشو! چرا فارغ از کاغذ بازی نمی گذارند وارد تولید شویم؟ استان کرمانشاه در بیکاری اول است".

همچنین یکی از دانش آموختگان بیکار رشته مهندسی تکنولوژی صنایع شیمیایی خطاب به معاون دولت یازدهم گفت: "چرا باید یک کارخانه در بیستون حاضر به سپردن کار نباشد و من مجبور باشم مسافر کشی کنم؟ بعضی مسئولین می گویند وظیفه ما نیست... باید به چه کسی بگوییم؟ "

معاون رئیس جمهور این اعتراضات را به استاندار کرمانشاه ارجاع داد و استاندار نیز پاسخ داد: به هر حال اگر وام می خواهید باید مراحلش را طی کنید.

به گزارش مهر، استان کرمانشاه در آخرین آمار اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران با نرخ ۲۲.۵ درصد جمعیت بیکار در صدر استانهای بدون شغل کشور قرار دارد.

این رقم در سال 92 (آغاز به کار دولت یازدهم) ۱۴.۶ درصد اعلام شده بود.