خرم آباد- استاندار لرستان با بیان اینکه مراکز خدماتی استان شرایط مطلوبی ندارند گفت: این مراکز باید توسط شهرداری ساماندهی شوند.

به گزارش مرور نیوز، هوشنگ بازوند صبح سه شنبه در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر لرستان، ضمن تقدیر و تشکر از تمام دستگاه ها در این حوزه اظهار داشت: با توجه به زحمات تمام دستگاه ها، مشکلات و کاستی هایی هم وجود داشت که باید حل و فصل شوند.

فروش پفک و موادغذایی مشابه در قلعه فلک الافلاک

وی در ادامه با اشاره به فروش پفک و موادغذایی مشابه در قلعه فلک الافلاک افزود: شهردار باید برای رفع این مشکلات فکر اساسی کند و در چنین مکانهایی باید هنرنمایی صورت گیرد.

استاندار لرستان بیان داشت: با توجه به وجود مسافران فراوان در ورودی قلعه فلک الافلاک باید مشکل پارکینگ این مسافران توسط شهرداری حل شود، زیرا آنها در بازدید از این قلعه نگران پارکینگ هستند و عملا جایی برای پارک کردن خودروی مسافران وجود ندارد.

بازوند ادامه داد: ورودی های شهر باید توسط شهرداری نظافت شود و آنچه در حریم شهرداری است باید نظافت شود تا خدمات شهرداری کمرنگ نشود.

وی نقش بوم گردی در استان را مانند یک تیغه دولبه دانست و اضافه کرد: اگر کیفیت بوم گردی مناسب نباشد باعث ایجاد ذهنیت نامطلوب در مسافر می شود.

مراکز خدماتی ساماندهی شوند

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: برخی اماکن خدماتی، دارای شرایط نامطلوب هستند و نماهای خوبی ندارند مثل هتل شقایق که باید شهرداری به این اماکن تذکر دهد.

بازوند تاکید کرد: اگر قرار است لرستان مقصد گردشگری شود، باید نماهای خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به مشکلات رودخانه های سطح شهرهای استان اظهار داشت: باید تیمی برای نظافت رودخانه ها تعیین شود و امیدواریم در سال 96 ساماندهی شوند.

استاندار لرستان با اشاره به خانه های استیجاری برای اسکان مسافران گفت: اصل کار، کار خوبی است اما نیروی انتظامی و میراث فرهنگی باید این خانه ها را ساماندهی کنند.

بازوند با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام سال «اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال» توسط رهبری، گردشگری را ظرفیت خوبی برای تحقق این شعار دانست و گفت: باید این شعار را همگی نصب العین کار خود قرار دهیم.

اماکن تاریخی بروجرد احیا می شوند

وی بیان داشت: در سال 96 باید خدمات بیشتری صورت گیرد که این خدمات می تواند افزایش فرهنگ سازی را به دنبال داشته باشد.

استاندار لرستان نقش شهرداری ها در جذب سرمایه گذار را پررنگ تر از سایر نهادها دانست و افزود: شهرداری باید کمک کند و به سرمایه گذاران امتیازاتی دهد تا در استان تولید ثروت کنند و این کار باعث ایجاد اشتغال می شود.

بازوند پارک شاپوری را ظرفیت خوبی برای رونق گردشگری دانست و افزود: اگر این پارک به بهره برداری برسد بی شک یکی از جاذبه های کم نظیر در کشور خواهد شد.

وی اظهار داشت: با حضور رئیس سازمان میراث فرهنگی در استان و موافقت ایشان در شهرستان بروجرد که یک شهر تاریخی با 280 هکتار بافت تاریخی است، قرار است یک محور گردشگری تاریخی تعریف شود تا اماکن تاریخی و گردشگری این شهرستان شناسایی و احیا شوند.