رئیس اتاق اصناف استان همدان با اشاره به کنترل و نظارت بر عرضه و تقاضای بازار عید گفت: در ایام نوروز مرغ گرم نیز در همدان عرضه می شود.

به گزارش مرور نیوز حمیدرضا فرسایی وحید ، با اشاره به کنترل و نظارت اتاق اصناف بر شرایط بازار عید اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این نظارت و کنترل از 15 اسفند ماه در جریان است تا در ایام عید رفاه بیشتری برای شهروندان و مسافران ایجاد شود.

وی تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی مذکور، واحدهای صنفی اقلام ضروری و مایحتاج زندگی روزانه مردم را تأمین می‌کنند و در ایام نوروز به صورت شیفت‌بندی شده باز و مشغول کار هستند.

رئیس اتاق اصناف استان همدان با بیان اینکه در این مدت نظارت بر ماهیت عرضه و قیمت کالاها در اولویت کار قرار دارد،گفت: در آخرین جلسه تنظیم بازار سال 95، استاندار همدان نظارت بر کالاهای اساسی از جمله مرغ، گوشت، نان و میوه عید را در ایام نوروز مورد تأکید قرار داده و ما نیز حسب رسالت خود و تأکیدات استاندار این مهم را مدنظر قرار داده‌ایم.

وی بیان کرد: شیفت مراکز خدماتی که در ایام عید فعال هستند 10 روز پیش از پایان سال به تمامی نهادهای دولتی و حاکمیتی ابلاغ شده و حتی در متن بروشورهایی که در مبادی ورودی شهر بین مسافران توزیع شده گنجانده شده تا همه از مراکز خدمات‌رسانی که در ایام عید باز و مشغول ارائه خدمت هستند مطلع شوند.

فرسایی وحید بر فعالیت خدمات فنی در ایام نوروز تأکید و تصریح کرد: در این راستا خدمات فنی خودرویی درنظر گرفته شده تا انواع خدمات خودرویی در این ایام به متقاضیان عرضه شود و کسی به این دلیل از سفرهای نوروزی بی بهره نماند.

وی افزود: فعالیت نانوایی‌ها در ایام عید از دیگر نقاط عطفی بود که در این ایام مورد پیگیری قرار گرفته و تا این لحظه فعالیت نانوایی‌ها بسیار مطلوب و رضایت بخش بوده است.

رئیس اتاق اصناف همدان اشاره ای هم به عرضه متناوب میوه به همت تعاونی روستایی در ایام نوروز و پیش از آن داشت و عنوان کرد: خوشبختانه در این ایام در موضوع تأمین اقلام ضروری از جمله میوه عید مشکل و کمبودی نداشته‌ایم.

عرضه مرغ گرم در بازار همدان در ایام نوروز

وی در ادامه به تأمین گوشت مرغ مورد نیاز استان از کشتارگاه دیگر استان‌ها اشاره و اظهار داشت: از آنجا که اغلب کشتارگاه‌های سطح کشور در ایام ابتدایی نوروز کشتار ندارند گاهی در برخی نقاط کمبود گوشت مرغ در بازار ایجاد می‌شود که ما با تجربه سال‌های پیشین این مشکل را با تأمین مرغ از کشتارگاه‌های 3 استانی که کشتار روز را حتی در ایام نوروز دنبال میکنند مرتفع کردیم و جزء معدود استان‌هایی بودیم که در ایام نوروز عرضه مرغ گرم را هم در دستور کار قرار دادیم.

فرسایی وحید با اشاره به عوامل نوسان قیمت مرغ گرم در ایام نوروز تصریح کرد: عوامل مختلفی از جمله شرایط جغرافیایی، افزایش تقاضا از پایتخت و استان‌های مرکزی، ترافیک جاده‌ای در حمل و نقل کالا و غیره تأثیرگذار بوده و سبب نوسان قیمت مرغ از 7 هزار 900 تومان تا 7 هزار و 200 تومان در روزهای اخیر شده است که قطعا پس از ایام عید با ثبات بازار، این نرخ هم به ثبات می‌رسد و به زیر 7 هزار تومان می‌رسد.

سامانه پیامکی شکایات مردمی در ایام عید فعال است

وی در ادامه با اشاره به فعالیت سامانه پیامکی 1000127 در ایام عید نوروز تأکید کرد: این سامانه در ایام عید هم مورد استقبال عموم به‌ویژه گردشگران قرار گرفته تا جایی که حتی شکایات سازمان‌های دیگر را هم از طریق این سامانه به ما اطلاع می‌دهند و بر این اساس این سامانه به خوبی در بین مردم و مسافران مورد توجه قرار گرفته است.

رئیس اتاق اصناف با بیان اینکه این سامانه در ایام نوروز به طور متوسط حداقل 40 تا 45 پیامک از سوی مردم در شهرستان همدان دریافت کرده است گفت: اظهار نظرهای مختلفی در حوزه صنوف متعدد از این سامانه دریافت شده که بیشترین آن گلایه هایی از تالار پذیرایی‌ها بوده است و به طور کلی ما تلاش کردیم اغلب گلایه‌های مردمی را از هر صنفی با مذاکره و دوستانه برطرف کنیم.