جانشین رئیس بازرسی کل ناجا با بیان اینکه "رضایت عمومی" و "مشارکت اجتماعی مردم در برقراری امنیت" اصول مهم فعالیت پلیس است گفت: پلیس با متخلفان و هنجارشکنان قاطعانه و بدون اغماض برخورد می‌کند.

به گزارش مرور نیوز، سردار حسین حسینی ظهر امروز در جلسه قرارگاه نوروزی امام علی(ع) پلیس استان مرکزی با تقدیر از تلاش های وافر و موثر کارکنان پلیس استان در برقراری امنیت شهروندان و مسافران نوروزی اظهار داشت: با توجه به این که کارکنان پلیس به صورت مستقیم با شهروندان ارتباط دارند، تردیدی نیست که همواره باید ضمن حفظ اقتدار، اخلاق اسلامی و رعایت حقوق شهروندی را نیز سرلوحه امور خود قرار دهند.

وی با اشاره به شاخصه‌های نظم و قانون و کارکرد آن در تحقق شعار سال "اقتصاد مقاومتی، تولید- اشتغال" افزود: با نهادینه‌شدن نظم و قانون و ارتقای مولفه‌های فرهنگ دینی و ارزشی در جامعه، بی‌تردید انسجام‌بخشی بیشتری در افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال فراگیر آشکار می‌شود، به‌گونه‌ای که می‌توان بازتاب آن را در آینه عمل و در تمامی عرصه‌ها و از جمله عرصه اقتصاد مقاومتی به خوبی مشاهده کرد.

سردار حسینی تصریح کرد: برقراری نظم و امنیت از جمله وظایف ذاتی پلیس است و این امر در صورتی محقق می‌شود که پلیس به عنوان برقرار کننده نظم و امنیت، همواره خود از یک نظم و انضباط معنوی و ظاهری برخوردار باشد.

جانشین رئیس بازرسی کل ناجا اضافه کرد: رفتار مؤدبانه وصحیح با ارباب‌ رجوع، نقش مهمی در راستای رضایت مردم از مجموعه ناجا داشته و ماموران پلیس باید به گونه‌ای با مردم رفتار کنند که خود انتظار دارند به عنوان یک شهروند، همان گونه با آنان رفتار شود.

وی بازدید از یگان‌های انتظامی در کشور را با هدف بررسی نحوه عملکرد پلیس در برقراری نظم و امنیت، خدمت‌رسانی و جلب رضایت ارباب رجوع و احصاء مشکلات موجود و حل آنها حائز اهمیت دانست و گفت: واحدها و مراکز انتظامی استان مرکزی به تناسب امکانات موجود، تلاش قابل ملاحظه و اقدامات ارزشمندی را در جهت تامین امنیت استان داشته‌اند و توانسته‌اند با تعامل فراگیر با مسافران نوروزی امنیت آنان را به شیوه‌ای مطلوب در زمان اقامت در نقاط مختلف استان به خوبی تامین کنند.

سردار حسینی خاطرنشان کرد: برخورد پیشگیرانه از سرقت‌ها، مواد مخدر و کاهش تصادفات همواره باید سرلوحه اقدامات انتظامی قرار گرفته و با جدیّت و قاطعیّت تمام دنبال شود، زیرا ارائه خدمات مطلوب به شهروندان ، مشارکت حداکثری آنان با پلیس را در ماموریت‌های گوناگون به ارمغان می‌آورد.

جانشین رئیس بازرسی کل ناجا رعایت حقوق شهروندی را راهبرد محوری پلیس در راستای ایجاد امنیت اجتماعی شهروندان دانست و گفت: افتخار پلیس این است که همواره خدمت‌گذار مردم بوده و بی‌تردید این خدمت‌گذاری باید همیشه ایّام، با رعایت حق و حقوق آنان همراه باشد.

وی با اشاره به رفع برخی از آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها از سوی پلیس با همکاری و تعامل فراگیر با سایر دستگاه‌های اجرایی و نیز نهادینه‌سازی فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر در فرهنگ عمومی اضافه کرد: تردیدی نیست که انسان‌ها در همه شرایط نیازمند امر به معروف و نهی از منکر هستند، زیرا با توجه به طبیعت خود ممکن‌الخطا بوده و همواره به تذکر و یادآوری نیاز دارند.

سردار حسینی با بیان این که خدمت‌رسانی ارزنده و مطلوب از اصلی‌ترین مولفه‌های ناجا در سطح جامعه به‌شمار می‌رود خاطرنشان کرد: اقدامات اجرایی و همه جانبه پلیس در تمام ساعات شبانه‌روز، با به‌کارگیری همه امکانات و نیروها بیانگر خدمت صادقانه و بی‌منت به آحاد مردم است و پلیس همواره تلاش می‌کند بستری امن و آرام برای هموطنان در طول ایام نوروز ایجاد کند.

جانشین رئیس بازرسی کل ناجا به موقعیت جغرافیایی استان مرکزی در تردد جاده‌ای اشاره کرد و گفت: استان مرکزی به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاهراه‌های مواصلاتی به‌ویژه در ایام نوروز، شاهد حجم تردد بالای وسایل نقلیه است که برنامه‌ریزی برای کاهش تخلفات و کشته‌شدگان ناشی از سوانح رانندگی از ضروریات بسیار مهم در این استان است.

وی بر بهره‌گیری پلیس از بسترهای آموزشی هدفمند در تبیین حقوق شهروندی و در سطوح مختلف جامعه اشاره کرد و افزود: همواره توجه به راهبردهای آموزشی از سوی پلیس، در نهادینه سازی آرمان های مطلوب افراد جامعه و همچنین ارتقاء امنیت اجتماعی روزافزون شهروندان، سودمند و زمینه ساز پیشگیری از بسیاری از ناهنجاری های اجتماعی خواهد بود.