همدان - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از استقبال پرشور زائران و مسافران نوروزی از طرح برپایی خیمه های معرفت در آستان امامزادگان و بقاع متبرکه استان همدان خبرداد.

به گزارش مرور نیوز حجت الاسلام محمد کاروند اظهار داشت:طرح خیمه‌های معرفت تا 14 فروردین‌ماه سال‌ جاری در آستان امامزاد گان برپا است و محوریت برنامه های خیمه ها بر پایه رشد و تقویت ارزش‌های دینی بنیان شده است.

وی با بیان اینکه خیمه‌های معرفت یکی از برنامه‌های فرهنگی و زیرمجموعه طرح آرامش بهاری است، افزود: در قالب این طرح برنامه شاخص تحویل سال نو نیز در بقاع متبرکه شاخص استان همدان با شکوه خاصی برگزار شد.

مدیر کل اوقاف استان همدان عنوان کرد: خیمه‌های معرفت در 49 بقعه متبرکه سطح استان همدان با حضور 50 مبلغ روحانی برگزار شده است.

وی همچنین گفت: طرح آرامش بهاری با تدارک برنامه‌های متنوع دینی و مذهبی در گروه‌های مختلف سنی کودک و نوجوان، جوانان و بزرگسال در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان برگزار شد.

مدیر کل اوقاف استان عنوان کرد: مبلغان بومی و اعزامی در غرفه مشاوره خانواده و پاسخگویی به مسائل شرعی و اعتقادی در دو بخش خواهران و برادران به زائران و مسافران نوروزی در این ایام ارائه خدمت کرده اند.

حجت الاسلام کاروند افزود: این طرح سراسری همزمان با سراسر کشور در امامزادگان شاخص استان همدان برگزار شد که تا پایان تعطیلات نوروزی نیز ادامه دارد.

وی اظهار داشت: مسافران نوروزی استان همدان اماکن متبرکه را در تعطیلات نوروزی زیارت کرده و از حال و هوای معنوی آن بهره مند شده اند و بنا بر آمار موجود از اول سال تاکنون 150 هزار نفر از بقاع متبرکه سطح استان همدان بازدید به عمل آورده اند.

وی غبارروبی، عطرافشانی، اجرای آیین تحویل سال نو در کنار مرقد مطهر امامزاده ها، توزیع اقلام فرهنگی و پذیرایی از زائران را از برنامه های این طرح در سطح استان همدان بیان کرد.