رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی هرمزگان گفت: متاسفانه از زمان آغاز تعطیلات نوروزی 4 فوتی تصادفی و 8 فوتی غیرتصادفی و 855 تصادفی در هرمزگان داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس ، و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، امیرحسن اسدی اظهارداشت: 867 مصدوم و فوتی طی 784 ماموریت اورژانس 115 هرمزگان در 7 روز از آغاز طرح نوروزی از تاریخ 25 اسفند 95 لغایت اول فروردین96 خدمات‌رسانی شدند.

اسدی بیان‌داشت: از 748 ماموریت یاد شده 405 ماموریت بین شهری، 333 ماموریت جاده ای و 10 ماموریت بین درمانی بوده است.

رئیس مرکز اورژانس و فوریت‌های پزشکی هرمزگان تصریح‌کرد: از مجموع 855 مصدومی که توسط اورژانس خدمات درمانی دریافت کرده اند، تعداد 344 مصدوم تصادفی و 511 مصدوم غیر تصادفی بوده که 202 مورد از آنها درمان سرپایی در محل فوریت شده اند و 519 مورد به مراکز درمانی انتقال داده شده اند.

وی افزود: متاسفانه طی مدت یاد شده 4 فوتی تصادفی و 8 فوتی غیرتصادفی داشته ایم.

خدمات اورژانسی 9 دستگاه آمبولانس به گردشگران نوروزی قشم

حمیدرضا بهزادی رئیس کمیته بهداشت و درمان ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از ارائه خدمات اورژانسی توسط 9 دستگاه آمبولانس در نوروز 96 به مسافران و قشموندان خبر داد.

وس اظهار داشت: پارسال ارائه خدمات درمانی با سه دستگاه آمبولانس در جزیره انجام می شد اما امسال و پیش از نوروز تعداد شش دستگاه آمبولانس جدید به ناوگان درمانی قشم اضافه شد.

وی ادامه داد: با اتمام تعطیلات نوروزی در شهرستان قشم، سه کد از ناوگان درمانی کاسته و خدمات درمانی به وسیله شش دستگاه آمبولانس در طول سال به بیماران ارائه می شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان قشم از خرید چهار دستگاه آمبولانس برای تجهیز و به روزرسانی ناوگان درمانی در این شهرستان در ایام نوروز 96 خبر داد و اضافه کرد: در چندماه آینده نیز سه دستگاه آمبولانس دیگر با هدف نوسازی ناوگان درمانی قشم خریداری خواهد شد.

به گفته بهزادی آمبولانس های خریداری شده مجهز به دستگاه الکترو شوک، تهویه مصنوعی، تخت هیدرولیکی، کیف احیا و انواع آتل ها هستند.

وی ازفعالیت آمبولانس هوایی بین بندرعباس و قشم نیز به عنوان خدمتی دیگر به مسافران و مردم قشم در ایام نوروز خبر داد و افزود: در نوروز تمام نیروهای امدادی و درمانی به حالت آماده باش هستند و در مواقع ضروری بیماران به وسیله هلی کوپتر به بندرعباس منتقل می شوند.

جزیره قشم با وسعت یکهزار و 500 کیلومترمربع در تنگه هرمز واقع شده و سالانه پذیرای میلیون ها مسافر است و این میزان در نوروز به بیشترین میزان خود می رسد. ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در نوروز امسال با آمادگی کامل و افزایش ظرفیت ارائه خدمات به مسافران به صورت شبانه روزی حتی در روزهای تعطیل نیز مشغول به کار است.

کشف بیش از 200 میلیون ریال مواد آرایشی فاسد در قشم/بازدید از 5 هزار صنف جزیره

حسین افشار رئیس کمیته بازرسی و نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از کشف بیش از 200 میلیون ریال مواد آرایشی تاریخ مصرف گذشته از یک آرایشگاه زنانه در شهر قشم خبر داد.

وی تصریح کرد: این مواد غیر بهداشتی شامل اکسیدان، رنگ، ماسک و نرم کننده مو براساس نظر کارشناسان مرکز بهداشت جمع آوری و برای معدوم سازی به مکان مناسب منتقل شدند.

افشار ادامه داد: از ابتدای شروع به فعالیت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم تا هفتم فروردین ماه تیم‌های کمیته بازرسی و نظارت، بیش از پنج هزار بازدید از اصناف مختلف داشته و به 220 مورد شکایت مردمی نیز رسیدگی کردند.

به گفته افشار، در این بازرسی ها بیش از 800 قلم مواد غذایی فاسد به مقدار یکهزار و 224 کیلو گرم و 370 لیتر نوشیدنی غیرمجاز از فروشگاه های عرضه مواد غذایی قشم و درگهان کشف و معدوم شد.

رئیس کمیته بازرسی و نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بیان کرد: صدور 307 اخطار کتبی، بیش از هزار اخطار شفاهی و پلمپ شش واحد صنفی نتایج فعالیت تیم های بازرسی این کمیته است.

وی اظهار کرد: چهار واحد صنفی در قشم توسط ماموران کمیته بازرسی و نظارت ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با توجه به رعایت قانون و انصاف وتکریم خریداران تشویق شدند.

افشار همچنین از توقیف مدارک شناسایی 10 راننده تاکسی به دلیل دریافت کرایه های غیرمجاز خبر داد و افزود: در این مدت 141 مورد جریمه توسط گشت حمل و نقل عمومی و پایانه‌ها، برای خودروهای متخلف صادر شده است.

ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در تعطیلات نوروز برای خدمت رسانی مطلوب به گردشگران تشکیل می شود و هشت تیم کمیته بازرسی و نظارت این ستاد از 23 اسفندماه 95 مشغول به فعالیت هستند.

افزایش100 درصدی ظرفیت پارکینگ های درگهان

شریف شریف نژاد مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم از افزایش 100 درصدی ظرفیت پارکینگ های سازمان منطقه آزاد قشم در سال 96 خبر داد.

وی اظهار داشت: امسال چهار پارکینگ به مجموع پارکینگ های درگهان اضافه شد و اکنون هشت پارکینگ با ظرفیت توقف 12 هزار خودرو به گردشگران خدمات ارائه می کند.

شریف نژاد بیان داشت: شروع به کار کمپ پارک های هلر و درگهان در ماه های آخر سال 95 موجب اسکان شبانه مسافران بیشتری در شهر درگهان شد و این موضوع حجم ارائه خدمات به آنان را دوچندان ساخته است.

مدیر امور درگهان سازمان منطقه آزاد قشم ، از بازدید سرزده حمیدرضا مومنی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و رییس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم به همراه جمعی از معاونین و مدیران این سازمان از شهر درگهان سخن گفت و افزود: مدیرعامل سازمان از ابتدای امسال تاکنون چهار بار از وضعیت ارائه خدمات به مسافران در این شهر بازدید کرده است.

شریف نژاد ادامه داد: رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در تمامی بازدیدها بر اسکان مناسب مسافران در کمپ پارک ها و اماکن سرپوشیده، برطرف کردن ترافیک، نظافت کمپ پارک ها و مراکز خرید، نظارت و بازرسی بر اصناف این شهر و تخلیه آب های سطحی ناشی از باران های کم سابقه تاکید داشتند.

به گفته او، امسال 170 نیروی خدماتی موقت و دائم توسط 11 دستگاه پرس زباله و هفت پیکاپ به صورت شبانه روزی به نظافت کمپ پارک ها و شهر درگهان مشغول هستند.

جزیره قشم با 1500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب کشور واقع شده و دو شهر قشم و درگهان با داشتن چندین مجتمع مهم تجاری شلوغ ترین نقاط بزرگترین جزیره خلیج فارس محسوب می شوند.

آب و جاروی طبیعت برای گردشگران/ جزیره قشم میزبان بهاری دور دوم مسافران نوروزی

مرتضی شیخ زاده رئیس کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: بارش باران الهی طی چند روز گذشته اگر برای مسافران دور اول سفرها مشکلاتی به همراه داشت اما هم اکنون جزیره با آب و هوای کاملا بهاری چشم انتظار مسافران دور دوم سفرها است.

وی اظهار داشت: با پایان یافتن بارندگی ها در این منطقه، هم اکنون همه چیز برای میزبانی از مسافران در جزیره عجایب هفت گانه خلیج فارس آماده است.

شیخ زاده با اعلام اینکه بارندگی های چند روز گذشته در کل کشور از جمله استان هرمزگان تاثیر بسزایی در کاهش سفرها داشت، ادامه داد: علیرغم ادامه بارش ها در بسیاری از شهرهای ایران، جزیره قشم از روز دوشنبه (هفتم فروردین) با آسمانی آبی، هوایی کاملا دلپذیر و بهاری، چشم انتظار قدوم هموطنانمان می باشد.

به گفته سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، 9 کمپ پارک در نقاط ساحلی جزیره قشم با امکاناتی همچون پارکینگ، آب، برق، نماز خانه، محل برپایی چادرهای مسافرتی، سرویس های بهداشتی، حمام، وسایل بازی کودک و محلی برای عرضه مواد غذایی با امنیت بسیار بالا مکانی مناسب برای اسکان مسافران خواهد بود.

او همچنین از نظارت کامل و دقیق بر نحوه ارائه خدمات در اماکن اقامتی در سطح جزیره قشم همچون هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیر ها و 54 خانه بوم گردی روستایی به عنوان اقدامی در راستای تکریم انبوه مهمانان نوروزی قشم یاد کرد.

شیخ زاده گفت: تا کنون حدود 500 هزار تن از مسافران نوروزی از طریق مبادی دریایی (اسکله حقانی بندر عباس)، هوایی (فرودگاه بین المللی قشم) و زمینی (انتقال خودروها با شناورهای لندینگ کرافت از بندر پهل به اسکله لافت) وارد بزرگترین جزیره خلیج فارس در جنوب ایران شده اند.

به گفته وی، ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از چند ماه مانده به نوروز شرایط میزبانی از بیش از یک میلیون مسافر را در برنامه خود قرار داده بود اما شرایط جوی و بارش باران های سیل آسا موجب کاهش سفرها در پنج روز بارندگی قشم شد.

سخنگوی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در عین حال گفت: از ابتدای تعطیلات پایان سال (25 اسفند تا هفتم فروردین 96) شاهد رشد 52 درصدی سفرهای هوایی به این جزیره بوده ایم به طوری که روز گذشته یک‌هزار و 849 تن مسافر از طریق فرودگاه بین المللی قشم وارد این جزیره شدند که در مقایسه با روز مشابه پارسال 105 درصد رشد داشته است.

شیخ زاده در پایان اظهار امیدواری کرد: مردم عزیز کشورمان با توجه به هوای کاملا بهاری این روزهای قشم با سفر به این جزیره، خاطرات به یاد ماندنی از زیبایی‌های عالم خلقت در این منطقه را به خود به یادگار ببرند.