امام جمعه موقت اهواز گفت: نتیجه تولید پایدار، داخلی و با کیفیت ایجاد اشتغال پایدار است بنابراین همه مسئولان اعم از قوه‌های مقننه، مجریه و حتی قضائیه در بحث امنیت سرمایه‌گذاری و مسائل مرتبط دیگر گام‌های جدی بر دارند.

به گزارش مرور نیوز آیت‌الله سیدابوالحسن حسن‌زاده، با اشاره به شعار سال مبنی بر "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال" اظهار داشت: حقیقتأ مباحث اقتصادی مباحث بسیار مهمی است چرا که امروزه دشمنان ما فکر می‌کنند از طریق اقتصاد می‌توانند به ما آسیب وارد کنند بنابراین مباحث اقتصادی اهمیت ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نقطه آسیب‌پذیری ما را به زعم خودشان مباحث اقتصادی و تحریم‌ها تشخیص داده‌اند، افزود: مسائل اقتصادی در این زمان که دشمنان چنین توهمی را دارند اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

امام جمعه موقت اهواز بیان کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اتکا به منابع داخلی و نیز اینکه اقتصاد ما چنان استواری یابد که ترسی از تحریم‌ها نداشته باشیم به طوری که مسئله تحریم‌ها برای ما تصمیم‌ساز نباشد بلکه تصمیم و اراده در درون کشور و بر اساس داشته‌ها و نیز توانایی‌های ما باشد.

وی با بیان اینکه تولید بحث دیگر مرتبط با اقتصاد مقاومتی است، گفت: نتیجه تولید، اشتغال است؛ در بحث تولید نیز باید به کیفیت کالاهای تولیدی درون کشور و نیز افزایش فرهنگ مردم برای مصرف کالاهای ملی و داخلی توجه شود.

حسن‌زاده عنوان کرد: باید چنین فرهنگی که مردم ما کالاهای خارجی را ترجیح می‌دهند اصلاح شود بخشی از این موضوع به مسئولان با هدف برطرف کردن موانع تولید و نظارت بر کیفیت تولید باز می‌گردد.

تاثیرگذاری رسانه‌ها، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها در ترویج استفاده از کالای ملی

وی افزود: همچنین رسانه‌ها و آنان که در فرهنگ مردم تاثیرگذار هستند از جمله حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها برای ترویج استفاده از کالای داخلی و ملی اقدام کنند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: با توجه بر تاکید مقام معظم رهبری امیدوارم بتوانیم در مجموعه آنچه که ما در کشور در بحث اقتصاد مقاومتی در سال جدید داریم به اهدافی که زمینه اعتلا و توسعه و نیز خودکفایی کشور می‌شود دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: نتیجه تولید پایدار، داخلی و با کیفیت ایجاد اشتغال پایدار است بنابراین همه مسئولان اعم از قوه‌های مقننه، مجریه و حتی قضائیه در بحث امنیت سرمایه‌گذاری و مسائل مرتبط دیگر گام‌های جدی بر دارند.

حسن‌زاده درباره ارزیابی عملکرد مسئولان در پیاده سازی شعار سال گذشته عنوان کرد: نمی‌توان نمره‌ای را داد ولی انتظارات بیش از آن چیزی است که انجام شده البته برخی از مسئولان ما از جمله استاندار فعالیت‌های خوبی از جمله جذب سرمایه‌گذار برای استان دارند.