استاندار مازندران گفت: هزار و 400 میلیارد تومان پروژه سرمایه گذاری در مازندران بهره برداری می شود.

به گزارش مرور نیوز، ربیع فلاح جلودار صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان های نوشهر، چالوس و کلاردشت اظهار داشت: در سه سال و نیم گذشته پنج هزار و 563 پروژه با اعتبار چهار هزار و 500 میلیارد تومان در استان افتتاح شده است.

وی افزود: همچنین آمادگی داریم هزار و 400 میلیارد تومان طرح های قابل بهره برداری در استان را در هفته های آینده بهره برداری کنیم.

وی به سرمایه گذاری هزار میلیارد تومانی در حوزه طرح تحول سلامت در مازندران اشاره و اضافه کرد: 600 میلیارد تومان از این اعتبار در حوزه زیرساخت ها بوده است.

فلاح جلودار، با بیان اینکه 150 میلیارد تومان برای ایمن سازی آزادراه تهران شمال، 200 میلیارد تومان برای جاده هراز و 150 میلیارد تومان برای جاده فیروزکوه و سوادکوه هزینه شده است گفت: امسال تلاش های خوبی برای ایمن سازی راه های استان صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حدود 28 میلیون تردد در ایام نوروز در جاده های استان ثبت شده است گفت: 11 درصد تردد جاده ای کشور در مازندران افزایش یافته است و این نشان دهنده آن است که دولت در زمینه نیازهای مردم گامهای موثری برداشته است.

وی ادامه داد: همچنین تاکنون 9 میلیون و342 هزار نفر شب در استان مازندران اقامت کرده اند و این امر به اقتصاد استان کمک می کند.

استاندار مازندران، توجه به روستاها را از اقدامات مهم برشمرد و گفت: زیرساخت ها و نیازهای روستاها در استان برطرف شده است و شمار اقامت مسافران در روستاها به بیش از دو میلیون نفر شب رسیده است.

فلاح جلودار ادامه داد: بیش از 57 مجوز بومگردی روستایی در استان صادر شده است و توجه گردشگران به روستاها بیشتر شده است.

وی خواهان توجه به صنایع دستی و صنایع کوچک روستایی شد و گفت: 45 درصد جمعیت استان در روستاها سکونت دارند و تا پایان سال 97 همه روستاهای بالای 20 خانوار از نعمت گاز بهره مند خواهند شد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه گاز مازندران تا اواخر خردادماه امسال خودکفا می شود گفت: با تکمیل خط گازرسانی دامغان به کیاسر مشکل کمبود و افت فشار گاز در استان رفع می شود.

وی با بیان اینکه هزار میلیارد تومان در حوزه های آی تی در استان سرمایه گذاری شده است خواهان بهره گیری از ظرفیت های این بخش برای تحقق اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال شد.

وی با اظهار اینکه نرخ بیکاری در استان مازندران کاهش یافته است گفت: مازندارن تنها استان شمالی است که نرخ بیکاری در آن کمتر شده است.