رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه تلفات جاده‌ای اردبیل 10 درصد کاهش یافت، گفت: فوریت‌های پزشکی استان تمام تلاش خود را به صورت شبانه‌روزی به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی برای ارائه خدمات انجام می‌دهند.

به گزارش مرور نیوز، قدرت اخوان‌اکبری پیش از ظهر امروز در بازدید از مراکز درمانی شهرستان مشگین‌شهر اظهار کرد: در ایام تعطیلات روزانه بیش از 6 هزار مورد ویزیت بیماران در مراکز اورژانس و درمانگاههای استان اردبیل انجام می‌شود که نسبت به روزهای عادی 20 درصد افزایش یافته است و امیدواریم با مبنای کار قرار دادن نکات ایمنی شاهد تلفات و حوادث به ویژه در این ایام از سال باشیم.

وی با اشاره به این‌که خوشبختانه امسال تلفات جاده‌ای اردبیل 10 درصد کاهش یافته است، افزود: این میزان در رابطه با تلفات جاده‌ای سال گذشته کاهش یافته و امیدواریم از این پس نیز شاهد کاهش و به حداقل رسیدن تلفات جاده‌ای باشیم و سال خوب و خوشی را در کنار همدیگر رقم بزنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی،خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل گفت: فوریتهای پزشکی استان تمام تلاش خود را به صورت شبانه‌روزی به ویژه در ایام تعطیلات نوروزی برای ارائه خدمات انجام می‌دهند و روزانه 120 ماموریت توسط فوریتهای پزشکی استان انجام شده که حدود 18 درصد آن مربوط به سوانح و حوادث جاده‌ای بوده است.

اخوان‌اکبری بیان کرد: در سال 94 به تعداد 144 نفر در اثر تصادفات جاده‌ای استان اردبیل جان خود را از دست دادند که این میزان در سال 95 به 139 نفر رسیده است و امسال نیز پیش‌بینی می‌شود که این میزان مجددا کاهش یابد که این موضوع جای خوشحالی بسیار دارد و امیدواریم تمامی اقدامات لازم برای کاهش تصادفات جاده‌ای انجام شود.

وی تصریح کرد: از عموم مردم انتظار داریم که در صورت هر گونه موارد مشکوک موضوع را از طریق سامانه 190 به ما اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم از این طریق در کمترین زمان ممکن موضوع را بررسی کرده و اقدامات لازم را برای حل مشکلات انجام دهیم.