عضو مجلس خبرگان رهبری با انتقاد از نبود اقدام جدی برای تحقق "اقتصاد مقاومتی‌ گفت: متأسفانه برخی مسئولان می‌خواهند با برگزاری سمینار و میزگرد و تصمیمات پشت میزی مشکل استقلال کشور را حل کنند‌.

به گزارش مرور نیوز آیت‌الله سید هاشم بطحایی با اشاره به نامگذاری سال 96 اظهار داشت: نامگذاری دوباره سال 96 به اقتصاد مقاومتی نشان از اهمیت این موضوع و اجرایی نشدن تمام ابعاد اقتصاد مقاومتی بوده که امید است در سال جاری تمام دستگاه‌ها دست‌به‌دست داده تا تحقق آن چشمگیرتر باشد.

وی بابیان اینکه هدف از اقتصاد مقاومتی چشم‌پوشی از بیگانگان و تکیه‌بر توان داخلی است، افزود: دغدغه عزت و استقلال کشور سبب آن شده تا مقام معظم رهبری تأکید زیادی بر اقتصاد مقاومتی کنند و در این زمینه لازم است فرهنگ اقتصاد مقاومتی هم بین مردم و مسئولان اجرایی و در نظر گرفته شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: کشور پیش از انقلاب اسلامی وابستگی‌های زیادی به کشورهای دیگر به‌خصوص آمریکا و متحدانش داشت که الحمدالله با پیروزی انقلاب این وابستگی‌ها روزبه‌روز در حال کاهش است و جوانان این کشور هرروز مرزهای بیشتری از علم را فتح می‌کنند.

وی یکی از راه‌های تحقق اقتصاد مقاومتی را کاهش واردات دانست و گفت: دولت باید جلوی ورود کالاهای غیرضروری و قاچاق را بگیرد، چراکه زمانی که تولیدکنندگان می‌بینند کالایی که آن‌ها تولید کرده بدون هیچ نظارتی وارد کشور می‌شود دلسرد شده و دیگر امیدی به رونق کسب‌وکار خود ندارند.

بطحایی با انتقاد از نبود اقدام جدی در بحث اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: متأسفانه برخی مسئولان می‌خواهند با برگزاری سمینار و میزگرد و تصمیمات پشت میزی مشکل استقلال کشور را حل کنند که باید به این افراد گفته شود که با سخنرانی مشکلات اقتصاد مقاومتی حل‌شدنی نیست و باید فعال‌تر در این زمینه حضور داشت.