معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان قم از بازدید 43 هزار و 420 نفر از آثار تاریخی قم خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، علی رضایی از مدیریت ستاد اسکان زائرین استان توسط این نهاد خبر داد و اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم با همکاری دیگر اعضای ستاد اسکان، در ایام نوروز مشغول خدمت به مسافرین نوروزی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: مسجد مقدس جمکران، اداره کل اوقاف، شهرداری و اداره کل آموزش و پروش از دیگر اعضای ستاد اسکان هستند که از تاریخ 25 اسفند 95 الی 15 فروردین 96 اقدام به خدمات رسانی کرده‌اند.

رضایی با اشاره به در اختیار نهادن ورزشگاه حیدریان، ورزشگاه طاهریان و نمایشگاه بین‌المللی در بحران‌ها، برای تسهیل در امر اسکان مسافران در ایام نوروز تصریح کرد: نقش نظارتی این اداره بر مراکز اقامتی همچون هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، واحدهای پذیرایی، مهمانپذیرها، پذیرایی‌ها، سفره خانه‌های سنتی، مجتمع‌های گردشگری و بین راهی و دفاتر خدمات رسانی تا پایان ایام تعطیلات ادامه دارد، همچنین در این ایام 220 مورد بازدید نظارتی صورت پذیرفته است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم در ادامه به فعالیت موزه‌ها و خانه‌های تاریخی استان در ایام نوروز پرداخت و خاطرنشان کرد: موزه‌ها و خانه‌های تاریخی از جمله خانه‌ی تاریخی زند، گنبد سبز، خانه‌ تاریخی یزدان پناه، موزه‌ مراجع و خانه تاریخی ملاصدرا در این ایام تمام وقت آماده‌ خدمات دهی به بازدیدکنندگان هستند که تا تاریخ 7 فروردین 96، 43 هزار و 420 نفر از آثار تاریخی بازدید داشته‌اند.

رضایی از طرح ملی نوروزگاه یاد کرد و گفت: در چارچوب این طرح 4 مرکز مجتمع زیتون، دهکده‌ صبای دستجرد، خانه‌ تاریخی ملاصدرا و خانه‌ تاریخی زند به اجرای موضوعات مربوط به مراسم نوروز جهت رفاه حال مسافران نوروزی پرداختند.