مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه، از احتمال وقوع سیلاب و روان آب در رودخانه‌ها و مسیل ها در نتیجه ورود سامانه بارشی قوی به جو استان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز محمد خسروی، در خصوص آخرین پیش بینی صورت گرفته از وضعیت هوای استان گفت: بر اساس آخرین تحلیل از داده های هواشناسی سامانه ای نسبتاً قوی از بعدازظهر فردا (جمعه) تا روز دوشنبه هفته آینده جو منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی افزود: فعالیت موج اول از این سامانه، در روز شنبه بخصوص از بعدازظهر تا بامداد یکشنبه از شدت بیشتری برخودار بوده و بارش که گاهی اوقات با وزش باد نسبتاً شدید و رگبار تگرگ نیز همراه می شود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: این سامانه علاوه بر موارد فوق سبب آبگرفتگی معابر عمومی در سطح استان خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در زمان استقرار این سامانه در جو منطقه، امکان رواناب و سیلابی شدن برخی رودخانه ها و مسیل ها، بخصوص در نیمه غربی استان (اورامانات، دالاهو، اسلام آباد، گیلانغرب، سرپل ذهاب و کرمانشاه) دور از انتظار نیست.

خسروی تصریح کرد: در روز یکشنبه (۱۳ فروردین) موقتاً از شدت ناپایداری کاسته شده و بارش در برخی نقاط به شکل رگبارهای بهاری همراه با وزش باد، احتمالاً با رعدوبرق و رگبار پراکنده تگرگ مشاهده خواهد شد.

وی گفت: تحت تاثیر موج دوم از سامانه یاد شده در روز دوشنبه مجدداً شاهد بارندگی همراه با وزش باد نسبتاً شدید، رعدوبرق، رگبار تگرگ و احتمالاً آبگرفتگی معابر در سطح استان خواهیم بود.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه افزود: طی مدت فعالیت این سامانه علاوه بر ارتفاعات امکان بارش موقت برف در گردنه ها و برخی از نقاط سردسیر استان چندان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: همچنین وزش باد ممکن است طی ساعاتی از روزهای شنبه و یکشنبه، هوا را در نواحی مرزی نسبتاً غبارآلود کند.