با حضور شهردار خرم‌آباد نخستین پروژه کتابخانه‌های باز شهری برای اولین‌بار در ایران در خرم‌آباد افتتاح شد.

به گزارش مرور نیوز، یحیی عیدی بیرانوند شهردار خرم‌آباد  در مراسم افتتاح نخستین پروژه کتابخانه‌های باز شهری در خرم‌آباد اظهار داشت: برای ترویج فرهنگ کتابخوانی نخستین‌بار در ایران کتابخانه‌های باز شهری در خرم‌آباد افتتاح شد.

وی عنوان کرد: تعداد پنج باکس کتاب در پارک‌های شهر خرم‌آباد با عنوان کتابخانه شهر نصب و راه‌اندازی شده است و قرار است به زودی پنج باکس دیگر در سایر نقاط شهر نصب شود.

این مسوول یادآورشد: شهروندان می‌توانند کتاب‌های موجود در این باکس‌ها را مطالعه و مجددا برای استفاده دیگر شهروندان در باکس‌ها قرار دهند.

شهردار خرم‌آباد گفت: می‌خواهیم فرهنگ مطالعه را در شهر خرم‌آباد نهادینه کنیم و پروژه کتابخانه شهر شهرداری خرم‌آباد در راستای افزایش سرانه مطالعه و استفاده بهینه شهروندان به خصوص قشر جوان از اوقات فراغت طراحی شده است.

عیدی بیرانوند اظهار داشت: از شهروندان عزیز به خصوص قشر فرهنگی و کتابخوان انتظار داریم، کتاب‌‎ها و مجلات بلااستفاده خود را به شهرداری اهدا کرده و یا مستقیما برای استفاده عموم در این باکس‌ها قرار دهند.

این مسوول یادآورشد: در صورت استقبال شهروندان از این طرح شهرداری خرم‌آباد آن را ارتقا و توسعه می‌دهد.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ مطالعه گفت: یکی از شاخص‌های پیشرفت و توسعه یک جامعه سرانه مطالعه کتاب در بین افراد آن جامعه است.

عیدی بیرانوند افزود: پروژه کتابخانه‌های باز شهری خرم‌آباد پس از مشورت با کارشناسان و صاحب‌نظران و به صورت آزمایشی در چند نقطه شهر اجرا می‌شود.

در مراسمی در محل سرچشمه کیو پروژه کتابخانه‌های باز شهری خرم‌آباد افتتاح شد.