رئیس جهاد کشاورزی استان اردبیل از طرح درخواست اعطای تسهیلات رونق تولید در بخش کشاورزی استان به میزان 118 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش مرور نیوز، عدیل سروی بعدازظهر سه‌شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید اردبیل تصریح کرد: این تسهیلات با هدف تکمیل واحدهای نیمه‌تمام تولیدی بخش کشاورزی درخواست شده است.

وی افزود: در سال گذشته با تسهیلات بانکی 172 واحد غیرفعال و نیمه فعال مجدداً فعال شدند که به این منظور 92 میلیارد و 400 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شد.

رئیس جهاد کشاورزی استان با اشاره به برنامه‌ریزی این مجموعه برای رونق اشتغال بخش کشاورزی در سال 96 اضافه کرد: از جمله توسعه کشت گلخانه‌ای به میزان 40 هکتار و توسعه شهرک‌های دام‌پروری و شیلات در دستور کار است.

سروی به توسعه الگوهای جدید کشت در تمامی 10 شهرستان استان اشاره کرد و گفت: حمایت از تکمیل واحدهای نیمه‌تمام تبدیلی و تکمیلی و احداث مجتمع‌های پرورش گاوشیری بخشی از برنامه‌های سال جاری است.

وی به برنامه‌ریزی جهت توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در پنج هزار هکتار اشاره و تصریح کرد: علاوه بر این اتمام 25 پروژه آب و خاک با پیشرفت 60 درصد برنامه‌ریزی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان همچنین ارتقا مکانیزاسیون کشاورزی از ۱.۷۴ به ۱.۸ درصد را خاطرنشان کرد و گفت: توسعه باغات و افزایش تولید و صادرات محصولات کشاورزی نیز دنبال می‌شود.