رئیس جمعیت هلال‌احمر کشور با اشاره به عملکرد این سازمان در مدت فعالیت دولت یازدهم گفت: امروز تیم‌های واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر در همه مراکز استان‌های کشور ایجاد شده است.

به گزارش مرور نیوز، امیر ضیایی اصغرآبادی ظهر امروز در آیین افتتاح سایت امداد هوایی هلال‌احمر استان سمنان اظهار داشت: 500 نیروی تکاور امدادی در این تیم‌های واکنش سریع سازماندهی شده‌اند.

وی افزود: تجهیزات کافی و مورد نیاز برای فعالیت این تیم‌ها تخصیص یافته است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه این تیم‌های واکنش سریع به منظور پاسخگویی اولیه و ارزیابی حوادث ایجاد شده است، اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال همه شهرهای کشور صاحب تیم‌های واکنش سریع هلال‌احمر شوند.

ضیایی‌ اصغرآبادی افزود: برای تحقق این هدف بیش از 3500 نیروی تکاور امدادی در کشور سازماندهی می‌شوند.

وی با اشاره به افزوده شدن 10 فروند بالگرد امدادی به ناوگان امداد هوایی جمعیت هلال‌احمر به کشور گفت: امروز تعداد بالگردهای امدادی جمعیت هلال‌احمر کشور به 24 فروند رسیده و همه کشور از خدمات امداد هوایی برخوردار است.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وسعت زیاد سرزمینی کشور و لزوم تکمیل و پشتیبانی امداد هوایی در سراسر ایران اسلامی از نیاز کشور به 20 فروند بالگرد امدادی دیگر خبر داد و افزود: پیش‌بینی می‌شود تعدادی از این نیاز با مساعدت مجلس در سال 96 تأمین شود.

ضیایی با اشاره به مساحت سایت امداد هوایی استان سمنان افزود: این سایت امدادی در زمینی به مساحت 10 هکتار و در 2100 مترمربع زیربنا احداث شده است.