شمار داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا در دوره پنجم 261 نفر بیشتر از دوره چهارم است.

به گزارش مرور نیوز، سید کرامت الله کریمی روز شنبه اظهار داشت که تعداد داوطلبان زن انتخابات شوراهای شهر و روستا هم اینک 343 نفر است که نسبت به دوره چهارم 149نفر افزایش یافته اند.
وی، تعداد داوطلبان انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در این استان را چهار هزار و 698 نفر ذکر کرد و گفت: شمار داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا در دوره پنجم 261 نفر بیشتر از دوره چهارم است.
دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد که از این تعداد افراد 2هزار و 379 نفر باسواد که 714 نفر دارای مدرک دیپلم، 347 نفر فوق دیپلم، 984 نفر لیسانس، 266 نفر دارای مدرک کارشناسی ارشد ،چهار نفر دکتری و چهار نفر نیز دارای مدرک حوزوی هستند.
مدیرکل سیاسی و انتخابات کهگیلویه وبویراحمد افزود: 727 نفر از چهار هزار و 698 نفر داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا داوطلب انتخابات شهری و سه هزار و 971 نفر داوطلب انتخابات روستا هستند.
کریمی با بیان اینکه در 17شهر استان، شورای شهر تشکیل می شود، گفت که تعداد سه شهر شورای هفت نفره و 14 شهر شورای پنج نفره خواهند داشت.
وی افزود: همچنین در 742 روستای استان انتخابات شورای روستا برگزار خواهد شد که 721 روستا شورای سه نفره و در 21 روستا نیز شورای پنج نفره تشکیل می شود.
دبیر ستاد انتخابات کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: 25 روستا واجد شرایط برگزاری انتخابات نشده و یا داوطلب انتخابات شوراهای شهر و روستا نداشتند.
وی با بیان اینکه در ماه های اخیر ستاد انتخابات استان آموزش های لازم به هیأت های اجرایی، مجریان انتخابات و سایر گروه های درگیر در برگزاری انتخابات در دستور کار قرار داده، اظهار داشت: این آموزش ها در تمامی حوزه ها به تفکیک شهرستانها و به صورت منظم با حضور رئیس ستاد انتخابات، فرمانداران، بخشداران و هیأت های اجرایی برگزار شده و تا زمان برگزاری انتخابات نیز ادامه می یابد.
کریمی یادآور شد که ستاد انتخابات کهگیلویه و بویر احمد همچنین با همکاری پلیس فتا ضمن شناسایی کانال های تبلیغاتی نامزدهای شوراهای اسلامی بر نحوه تبلیغات آنان نیز نظارت خواهد کرد.
وی بیان کرد که در همین راستا نیز نشست های مشترکی توسط ستاد انتخابات استان و ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی برای کنترل و جلوگیری از جرائم انتخاباتی تشکیل و مصوباتی در این زمینه تصویب و اجرایی شده است.
کریمی با بیان اینکه مردم فهیم کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت بالای سیاسی خود همواره تعهد و پایبندی خود به نظام و انقلاب اسلامی را اعلام داشته اند، گفت: مشارکت مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم 89 درصد و در چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 70 درصد بوده است.
وی اظهار امیدواری کرد که مردم قدرشناس کهگیلویه و بویراحمد با مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو بار دیگر برگ زرین دیگری را به افتخارات خود خواهند افزود.
پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به همراه دوازدهمین دوره انتخابات رئیس‌جمهوری در 29 اردیبهشت سال 96 در سراسر کشور برگزار می‌شود.
کهگیلویه وبویراحمد با جمعیت افزون بر 700 هزار نفر دارای 17 شهر و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است که 740 روستای آن بالای 20 خانوار است.