فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: در راستای تحقق شعار سال، پروژه‌های اشتغالزای اقتصاد مقاومتی در حوزه دانش بنیان در شهرستان بیله‌سوار حمایت جدی می‌شود.

به گزارش مرور نیوز، آرام حلیم صبح امروز در بازدید از طرح کارآفرینی پرورش ماهی در بخش جعفرآباد شهرستان بیله‌سوار اظهار کرد: پرورش ماهی از استعدادها و ظرفیتهای مهم شهرستان بوده و می‌تواند در راستای اشتغالزایی و رونق اقتصادی منطقه نقش موثری ایفا کند و باید در کنار یافتن بازار هدف زمینه برای صادرات این محصولات با برند محلی فراهم شود.

وی گفت: این کارْفرین عرصه اقتصاد مقاومتی در زمینی به مساحت بیش از یک هکتاری دو استخر پرورش ماهی احداث کرده است که در هر دوره بیش از 8 هزار قطعه انواع ماهی گرمابی تولید می‌کند و سالانه سه تن ماهی گرمابی از طریق پرورش و به بازار عرضه می‌شود.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار بیان کرد: با راه‌اندازی این استخرها تاکنون 5 نفر به صورت مستقیم و بیش از 10 نفر دیگر به طور غیرمستقیم مشغول به کار شده‌اند که می‌توان با وسعت دادن به این شغل اشتغالزایی بسیار بیشتری را به وجود آورد.

وی گفت: اگر اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری را سر لوحه قرار دهیم شهرستان بیله‌سوار به قطب اقتصادی کشور تبدیل خواهد شد و امسال نیز در کنار فعال کردن واحدهای تولیدی نیمه فعال و راکد، اقتصاد مقاومتی را در حوزه‌های دانش بنیان به ویژه توسعه گیاهان دارویی، محصولات با ارزش افزوده بالا، دعوت از سرمایه‌گذاران شاخص کشور، حمایت از طرحهای کشت گلخانه‌ای و پرورش ماکیان و ماهیان و نیز توسعه گردشگری پایدار روستایی در کنار معرفی محصولات محلی در قالب بسته بندی با برند منطقه‌ای و صادرات این محصولات به فرا مرزها را دنبال خواهیم کرد.

نادر شادی، کارآفرین پرورش ماهیان گرمابی نیز افزود: فعالیت پرورش ماهی گرمابی را از سال 88 آغاز کرده و به صورت جدی با پیگیری شیلات استان نیز این فعالیت از سال 89 آغاز شده و در راستای اقتصاد مقاومتی در سال 93 حمایتهای ویژه‌ای از طریق بسیج سازندگی سپاه و سازمانهای مربوطه انجام شده است.

وی اظهار کرد: این فعالیت با سرمایه اولیه 150 میلیون ریال راه‌اندازی شده است و اگرچه در ابتدا نگرانی بسیاری از بازار کار و سرمایه‌گذاری در این خصوص داشتم ولی از آنجا که از حمایتها و تسهیلات خوبی هم در این راستا بهره‌مند بوده‌ام و از قبل نیز سرمایه‌ای داشتم به فعالیتم ادامه دادم و توانستم با کمک خداوند در این زمینه موفق شوم.

شادی با اشاره به توسعه صید و آبزی پروری در این زمینه، ماهیان گرمابی را راهکار مناسبی برای اجرای اقتصاد مقاومتی برشمرد و تصریح کرد: این نوع پرورش علاوه بر افزایش میزان تولید و سهمی که بر تولید ملی ایجاد می‌کند می‌تواند عملی‌ترین راهکار در راستای پیاده سازی منویات رهبری در اقتصاد مقاومتی و کمک به تولید ایرانی باشد.