زنجان-گردو غبار در حال حاضر آسمان استان زنجان را فرا گرفته ولی با وجود این وضعیت بنا اعلام رییس اداره پایش و نظارت هوای اداره کل محیط‌زیست استان زنجان هوای استان زنجان سالم است.

به گزارش مرور نیوز، گرد و غبار و ریزگردها آسمان استان زنجان را فرا گرفته است و خبری از آسمان آبی فصل بهار در شهرهای استان زنجان نیست و بنا به اعلام اداره کل محیط زست استان زنجان در حال حاضر شاخص کیفیت هوا 91 است و با توجه به این شاخص، کیفیت هوای استان زنجان سالم است.

رییس اداره پایش و نظارت هوای اداره کل محیط‌زیست استان زنجان با بیان اینکه بر اساس ارزیابی‌ها، امروز و تا این ساعت هوای شهر زنجان در حالت سالم قرار دارد، گفت: سازمان هواشناسی اعلام کرده است که احتمال وزش باد نسبتا شدید وجود دارد، با این حال تاکنون در این رابطه هنوز هوا در شرایط سالم قرار دارد.

علی اسدی افزود: پدیده گرد و غبار در بسیاری از موارد منشاء خارجی دارد، ولی بخشی از پدیده گرد و غبارد ارای منشا داخلی است و به علت خشکسالی، منشاء داخلی نیز مزید بر علت شده است و شاهد افزایش بروز پدیده گرد و غبار هستیم.

وی ادامه داد: با توجه به پیش بینی هواشناسی و احتمال بارش بارش، از حجم گردو غبار و ذرات معلق هوا کاسته خواهد شد.

همچنین مدیر کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به گروغبار از دیروز وارد استان زنجان شده تا در روز مهمان آسمان زنجان است.

احد یاغموری درباره وضعیت جوی استان زنجان طی چند روز آینده اشاره کرد و گفت: در حال حاضر گردوغبار در آسمان زنجان حاکم است و منشا این گروغبار از کشور عراق می باشد.

وی اظهار کرد: جریان گرد غبار جنوب شرق به شمال شرق بود ولی از دیروز یعنی روز شنبه وارد استان زنجان شده است.

مدیر کل هواشناسی استان زنجان گفت: بعد از ظهر بارش پراکنده باران را در نیمه شمالی استان داریم که این امر می تواند از غلظت این گردوغبار بکاهدولی فردا بارش باران در استان نداریم.

یاغموری همچنین از وقوع وزش باد شدید در استان زنجان طی چند روز آینده خبر داد و یاد آورشد: سرعت وزش باد در برخی از مناطق استان به 60 الی 90 کیلومتر می رسد که به شهروندان زنجانی توصیه می شود از تردد در کنار ساختمانهای نیمه کاره، درختان فرسوده و تاسیسات خود داری کنند.