استاندار کرمانشاه گفت: نرخ بالای بیکاری در استان کرمانشاه به هیچ وجه پسندیده و مطلوب نیست.

به گزارش مرور نیوز، اسدالله رازانی امروز یکشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و برنامه ریزی کرمانشاه با اشاره به اهمیت و اولویت موضوع اشتغال در استان کشور اظهار داشت: مقام معظم رهبری در طلیعه سال جدید به عنوان دستور کار و وظیفه همه آحاد جامعه بویژه نظام اجرایی کشور موضوع تولید و اشتغال را مطرح فرمودند و سال را به نام اقتصاد مقاومتی: تولید - اشتغال نامگذاری کردند.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه موضوع اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در استان ما اهمیت دوچندان دارد، گفت: با توجه به نرخ بیکاری که برای سال گذشته اعلام شد نرخ بیکاری در همه کشور متاسفانه افزایش داشت و در استان ما هم به همین ترتیب بود و افزایش هم در استان ما بیشتر بود و ما در جایگاه نخست نرخ بیکاری قرار گرفتیم و وضعیتی است که به هیچ وجه مطلوب و پسندیده نیست.

رازانی بیان کرد: امروز در کشور و در استان ما موضوع بیکاری طیف های مختلف جوانان و مردم کشور و استان را در بر گرفته مهمترین مسئولیت ما در همین زمینه است و این کارگروه در سال جدید مهمترین کارگروه استانی خواهد بود که تشکیل می شود.

وی گفت: این کارگروه بدون وقفه هر دو هفته یک بار تشکیل می شود روسای بانک های مهم استان هم در این جلسه حضور داشته باشند مدیران دستگاه های اجرایی هم حتما حضور داشته باشند و از فرستادن نماینده به جلسه خودداری کنند روز تشکیل جلسه یکشنبه است.

رازانی بیان کرد: یکی از کارهایی که حتما باید صورت دهیم هدفگذاری ایجاد تعداد مشخصی شغل در استان در سال جدید است، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری دفتر اقتصادی استانداری و... تحلیلی انجام دهد تحلیل بازار کار و نیروی کار و رقم و عددی وضعیت ما در استان انجام شود، از ضرب 22 درصد در جمعیت فعال ما در استان تعداد تقریبی بیکاران ما بدست می آید و با محاسبات دیگر تعداد کسانیکه در طول سال به این جمعیت اضافه می شوند هم معلوم است.

وی گفت: ما باید سمت گیری و هدفگذاری را طوری انجام دهیم که حتما به امید خدا درصد بیکاری ما کاهش پیدا می کند کاری که ما می کنیم نسبت بیکاران موجود و نیرویی که وارد می شود و به جمعیت بیکار بیشتر باشد از این بیکاری کاهش یابیم. همه بخش ها در این زمینه مهم هستند، بخش عمرانی در استان مهم است سال گذشته متاسفانه کارهای عمرانی استان به خاطر تاخیر در تصویب بودجه در مجلس و مقداری هم تاخیر در نظام تصویب پروژه و تنظیم موافقت نامه در استان مجموعا کار عمرانی ما که متاثر از بودجه 95 شد دیر شروع شد و حتما در تشدید بیکاری موثر بود.

رازانی جهت گیری امسال را تسریع در اجرای بودجه سال برای 15 اردیبهشت اعلام کرد و گفت: این حداکثر زمانی است که برای فرمانداری ها وقت تعیین کردیم، پروژه های خود را بدهند و همه موافقت نامه ها باید تا 30 خرداد مبادله شود، امسال سرعتی خواهیم داشت، نظام ساخت و ساز مسکن در استان تاثیر مستقیمی در اشتغال و بیکاری دارد و باید در دستور کار قرار دهیم. همین طور سایر بخش ها تجارت، خدمات، صنایع کوچک و... و سرمایه گذاری داخلی و خارجی.

وی افزود: برای سال جدید پس از برجام، نتایج برجام بهتر شده زمان می گذرد به هر حال کارهای اولیه صورت می گیرد اما ما باید با جدیت و تمرکز و استمرار و پیوستگی در سرپرستی این دولت در تشکیل این جلسه امسال طوری حرکت کنیم که اتفاق مهمی در این زمینه بیفتد.

استاندار کرمانشاه افزود: در این زمینه مصرم و به امید خدا حضور دارم، برای تدوین دستور جلسات از معاونت اقتصادی و... خواستم اقدام کنند. قانون خلقت این است که هرگاه مجموعه ای تصمیم بگیرند کاری را صورت دهند در جامعه این خواسته وجود داشته باشد که همراه باشند با تمرکز و پیگیری و سماجت و پشتکار و فکر و برنامه و مشورت و کار علمی نتیجه بدست می آید.

رازانی گفت: اینگونه نیست که ما در مقابل پدیده مشکل عظیم بیکاری استان ناتوان باشیم و نتوانیم کار کنیم. این سماجت و پیگیری را بکار می گیریم و امیدوار هستیم اینطور سخت گیری و جهت گیری کنیم که ما در هر سه ماهه شاهد تغییرات باشیم الان در آغاز بهار هستیم بهار سال گذشته نرخ بیکاری هرچه بوده امسال طوری حرکت کنیم که امسال تغییر مثبتی در راستای کم کردن نرخ نسبت به بهار داشته باشیم.