معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: باشگاه‌های ورزشی قم بودجه خود را از بخش خصوصی تأمین کنند و باید تلاش بیشتری برای پایان وابستگی به منابع دولتی انجام دهند.

روح الله رمضانی در گفتگو با مرور نیوز اظهار داشت: وابستگی باشگاه‌های ورزشی به بودجه دولتی اتفاق خوشایندی نیست و باید به تدریج از این شرایط خارج شد به طوری که در قم نیز باشگاه‌های ورزشی ما باید تلاش بیشتری برای پایان وابستگی به منابع دولتی انجام دهند.

وی افزود: اگر امروز می‌بینیم که باشگاه‌های ما به دنبال تأمین مخارج خود از بودجه دولتی همانند اداره کل ورزش و جوانان هستند، این موضوع حاصل شرایط نامساعدی است که در ورزش کشور از نظر مالی وجود دارد و همه استان‌ها با این مشکل مواجه هستند.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم گفت: در بسیاری از رشته‌ها به هیئت‌های ورزشی اعلام کرده‌ایم که به تیم‌های ورزشی برای اعزام به مسابقات قهرمانی کشور کمک مالی می‌کنیم اما برای حضور در مسابقات لیگ، این وظیفه ما و هیچ نهاد دولتی نیست و قانون می‌گوید که باشگاه خصوصی باید از طریق منابع داخلی خود و جذب اسپانسر مخارج خود را تأمین کند.

رمضانی بیان داشت: یک باشگاه ورزشی برای حضور در لیگ‌های کشوری نباید محتاج بودجه دولت باشد با این حال قم یک شهر اقتصادی نیست و می‌دانیم که باشگاه‌ها برای جذب اسپانسر مسیر بسیار پر پیچ و خمی دارند و این کاملاً برای ما قابل درک است.

وی عنوان کرد: اینکه باشگاه‌های ما به دنبال تأمین هزینه از جیب دولت باشند خوشایند نیست و باید به دنبال راه‌های برون رفت از این شرایط باشیم. با بهبود اوضاع اقتصادی کشور بخشی از مشکلات حل می‌شود و در بخش دیگر به دنبال حمایت از بخش خصوصی هستیم.

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم تصریح کرد: بسیاری از باشگاه‌های ما با چنگ و دندان خود را حفظ کرده‌اند و ما هم به عنوان متولی ورزش شرایط آن‌ها را درک می‌کنیم. بدیهی است که منابع ما هم محدود است و برای مثال نمی‌توانیم هزینه یک تیم لیگ برتری را با انبوهی از هزینه بپردازیم اما در تأمین نیازهای غیر مادی آن‌ها تا حد توان کمک کرده‌ایم.