دبیر علمی همایش «برجام، فرصت‌ها و پیامدها» گفت: برجام مهری برپایان بحرانی ساختگی بود که تحریم‌های ظالمانه زیادی را بر ملت مظلوم ایران تحمیل کرده است.

صالح سلاورزی‌زاده در گفت‌وگو با مرور نیوز، منطقه ایلام اظهار کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران واتخاذ سیاست خارجی مستقل بدون اتکا بر قدرت های غرب و شرق از همان آغازانقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران به علت روحیه استکبارستیزی مورد عناد غرب و به ویژه امریکا قرارگرفت.

وی با بیان اینکه ایجاد بحران های خارجی برای به تسلیم واداشتن جمهوری اسلامی یکی از سیاست‌های ظالمانه غرب به رهبری امریکا بوده است، تصریح کرد: راه‌اندازی جنگ تحمیلی عراق بر ضد جمهوری اسلامی ایران اولین بحرانی بود که با ناکامی امریکا وغرب به پایان رسید.

این متخصص روابط بین‌الملل گفت: شکی نیست که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران یکی دیگر ازبحران های که توسط غرب و به ویژه امریکا بر ایران تحمیل شد و بیش از یک دهه به طول انجامید نگاه خصمانه و تبعیض آمیز به فعالیت های صلح آمیز هسته‌ای ایران وتبدیل فعالیت‌های صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران به بحرانی ساختگی بود که حتی سازمان ملل متحد وآژانس بین المللی انرژی اتمی هم در این میان نگاهی مغرضانه و تبعیض آمیزداشته و با غرب بر ضد فعالیت های صلح آمیزجمهوری اسلامی ایرانی هماهنگ شدند.

دبیر علمی همایش «برجام، فرصت‌ها و پیامدها» که در آبدانان برگزار شد، اظهار کرد: بعد از پیروزی دکترروحانی در انتخابات ریاست جمهوری مذاکرات ایران و5+1در فضای خوش بینانه تر ادامه پیدا کرد و نقطه عطفی که نقشی اصلی در تسهیل و حل این بحران داشت فتوای مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله العظمی خامنه ای مبنی بر حرام بودن سلاح هسته ای و رهنمود های هوشمندانه ایشان و تعیین خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بود که جامعه بین الملل را تا حدود زیادی قانع کرد که فعالیت های اتمی ایران صلح آمیز است.

سلاورزی‌زاده ادامه داد: تحت تاثیر این فضا و با حفظ خطوط قرمز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نهایتا مذاکرات ایران و5+1نهایتا با امضای برجام مهری برپایان بحرانی ساختگی بود که تحریم های ظالمانه زیادی را بر ملت مظلوم ایران تحمیل کرده است.

وی با بیان اینکه در روز ملی فناوری هسته‌ای «همایش برجام ؛ فرصت‌ها و پیامدها» درباره ضرورت برگزاری این همایش گفت: در علوم انسانی و بویژه مباحث سیاسی که برجام نمونه‌ای از آن است، به علت داشتن پتانسیل ورود حب و بغض شخصی، بعضا با ورود افراد غیرمتخصص به این حوزه و ارائه تحلیل‌های نادرست و غیرعلمی اذهان عموم نسبت به رویدادها منحرف می‌شود و از طرف دیگر گروهی با اغراض سیاسی و بدون توجه واقعیت‌های موجود در جهت تخریب و کم‌اهمیت دادن آن پیش می‌روند.

دبیر علمی همایش «برجام، فرصت‌ها و پیامدها» با بیان اینکه متاسفانه فضای مجازی نیز به کمک این روند آمده و ذهنیت مردم را در بسیاری از موضوعات پیچیده تحت تاثیر قرار می‌دهد، تصریح کرد: این همایش بدون دخالت گروه‌های سیاسی و علاوه بر استاندار و سخنرانی ایشان، با حضور سه تن از متخصصان شامل آقایان دکتر جهانگیر کرمی عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، دکتر نوذر شفیعی عضو هیئت علمی دانشگاه اصفهان و عضو و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در مجلس نهم که برجام را تایید کرد و دکتر تاج‌الدین صالحیان متخصص روابط بین‌الملل و معاون جهاددانشگاهی واحد استان در این همایش سخنرانی کردند.

سلاورزی‌زاده گفت: در بخش روند آغاز و پایان بحران اتمی ایران، اساتید مدعو ، تاریخچه برنامه هسته‌ای ایران، چگونگی شکل گیری بحران هسته ای ایران، پیروزی دولت تدبیر؛ مذاکرات هسته ای جمهوری اسلامی ایران و5+1 وامضای برجام؛ تعهدات و الزامات طرفین بررسی شد.

وی تصریح کرد: در بخش برجام و پیامد ها و نتایج، پیامدها و نتایج در بعد داخلی اقتصادی، برجام و تحریم ها، برجام و امور مالی-بانکی، برجام وتولید وصادرات انرژی، برجام وتورم ورشد اقتصادی کشور، برجام و سرمایه های بلوکه شده ایران ، پیامدهای اجتماعی-فرهنگی و سیاسی بررسی شد.

دبیر علمی همایش برجام، فرصت‌ها و پیامدها ، گفت: در این همایش در بخش پیامدها و نتایج خارجی اساتید مدعو، برجام وروابط اقتصادی-سیاسی با دنیا، برجام وعکس العمل های منطقه ای شامل عربستان رژیم صهیونیستی، و ترکیه بررسی شد و در بخش برجام وعکس العمل قدرت های جهانی واکنش اتحادیه اروپا، روسیه، چین و ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفت.

سلاورزی‌زاده تصریح کرد: این همایش در زادگاه شهید رضایی نژاد» از شهدای هسته‌ای برگزار و از خانواده این شهید گرانقدر تجلیل شد.

برجام؛ مهری بر پایان یک بحران ساختگی بود