نماینده سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان دیشموک کهگیلویه گفت: مراسم معنوی اعتکاف امسال با حضور 50 نفر در دو مسجد شهر دیشموک برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام سیدغلامحسن درسته اظهار داشت: مراسم اعتکاف در دیشموک هر ساله نسبت به سال گذشته با حضور بیشتر ثبت‌نام کنندگان باشکوهتر و شلوغتر برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه انسان دارای نیازهای معنوی بوده در واقع باید اعتکاف را مجموعه‌ای از عبادت‌ها دانست چون این عبادت‌ها در مراسم اعتکاف گرد هم آمدند و مقدمه‌ای برای ورود به جهاد اکبر و مبارزه با نفس است.

درسته ابراز کرد: اعتکاف فصلی برای تطهیر روح و جان انسان و شستن گناهان در زلال عبادت و فرصتی مجال برای نجوا با پروردگار در خلوت و تنهایی و بازگشت به اصل خویشتن است.

نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در دیشموک گفت: در این مراسم علاوه بر روزه گرفتن برنامه‌هایی از قبیل تفسیر قرآن، کلاس‌های احکام، برگزاری نماز جماعت و کلاس‌های روخوانی قرآن و راز نیاز با خداوند اجرا می‌شود.

درسته بیان کرد: مراسم اعتکاف روز پنج‌شنبه به پایان می‌رسد و در حقیقت مراسم اعتکاف یک برنامه‌ خودسازی انسان و رسیدن به کمال سعادت است.

همایش پیاده‌روی خانوادگی در یاسوج برگزار شد

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به مناسبت ولادت با سعادت حضرت علی (ع) و با حضور خانواده کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان همایش بزرگ پیاده‌روی در یاسوج برگزار شد.

محمد علی غفاری با حضور خانواده کارکنان این اداره کل همایش پیاده‌روی خانوادگی در یاسوج برگزار شد،اظهار داشت: شرکت کنندگان در این برنامه مسیر امامزاده عبدالله (ع) تا آبشار یاسوج را طی کرده و در پایان به تعدادی از شرکت کنندگان جوایز ورزشی به قید قرعه اهدا شد.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد به نقش ورزش همگانی در توسعه سلامت جامعه نیز اشاره کرد و افزود: توجه به همایش‎های ورزشی اداری موجب می‌شود تا کارکنان ضمن حفظ سلامت جسمانی، با روحیه و نشاط بیشتری به شهروندان خدمات‌رسانی کنند.

وی عنوان کرد: بستر خانواده یکی از بهترین کانون‌ها برای ترویج فرهنگ ورزش است که برگزاری همایش‌های پیاده‌روی راه مناسبی برای مشارکت خانواده‌ها در امر ورزش بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

غفاری بیان کرد: ورزش‌های گوناگون به ویژه ورزش پیاده‌روی علاوه بر آن که از بروز بسیاری از بیماری‌ها جلوگیری می‌کند و نقش پیشگیری را به عهده دارد، همواره در درمان بسیاری از بیماری‌ها موثر واقع می‌شود و یک نقش درمانی را از نظر علم پزشکی برعهده می‌گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش امام علی(ع) را نماد عدالت خواهی و ظلم ستیزی در جهان معرفی کرد و با بیان این که سیره علوی بهترین الگو برای جامعه بشری است، افزود: باید تلاش کنیم تا عدالت علوی در همه بخش‌های جامعه اسلامی نهادینه شود.

مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به فضائل امام علی (ع)، گفت: اینکه بشریت هر روزعلاقه مندیش به امام علی (ع) بیشترمی‌شود، دلیلش شناخت و معرفت بیشتر مردم نسبت به ایشان است، چرا که همیشه شناخت است که انسان را به هدف نزدیک می‌سازد.

واژگونی سمند در جاده باشت - چرام یک کشته و 4 مصدوم بر جای گذاشت

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از کشته و زخمی شدن 5 نفر در سانحه واژگونی خودروی سمند در جاده ارتباطی باشت -چرام خبر داد.

جلال پوران‌فرد از واژگونی یک دستگاه سواری سمند در جاده باشت -چرام نزدیک روستای لار خبر داد و افزود: این تصادف در ساعت 16 امروز سه شنبه رخ داد که چهار نفر مصدوم و یک نفر نیز کشته شد.

رئیس مرکز اورژانس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در پی اعلام به مرکز پیام 115 بلافاصله دو دستگاه آمبولانس از پایگاه اورژانس جاده‌ای شادگان و شهری باشت جهت امداد رسانی به محل حادثه اعزام شدند.

پوران‌فرد با بیان اینکه در این حادثه یک مرد 60 ساله افغانی قبل از رسیدن نیروهای امدادی اورژانس بر اثر شدت جراحات وارده فوت کرده بود، ابراز کرد: چهار مصدوم حادثه که سه نفرشان از اتباع افغانستان بودند پس از دریافت اقدامات اولیه درمانی توسط نیروهای اعزامی اورژانس به درمانگاه شهر باشت اعزام و سپس جهت ادامه درمان به بیمارستان شهید رجایی گچساران منتقل شدند.