عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی از برگزار نشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی استان البرز به دلیل اختلافات اعضا انتقاد کرد.

به گزارش مرور نیوز، عزیز اکبریان در مورد عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان البرز گفت: شورای فرهنگ عمومی استان البرز در سال95 تعطیل بود و متاسفانه جلسه‌ای تشکیل نداد؛ تصمیم‌گیری‌های فرهنگی استان البرز به صورت سلیقه‌ای در مراکز مختلف صورت گرفت و این یک ضایعه بزرگ برای استان البرز بود.

نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی در خصوص علت تشکیل نشدن جلسات شورای فرهنگ عمومی استان البرز افزود: عده عمده اختلافاتی بود که بین نماینده محترم ولی‌فقیه و امام جمعه کرج و مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان بود که باعث شد این جلسات تعطیل شود و من به ریز اختلافات وارد نمی‌شوم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس و عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی استان البرز تصریح کرد: اکنون که مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد استان نیز جابه‌جا شده، مدیر جدیدی معرفی نشده که دبیر این جلسات را برعهده دارد و متاسفانه همچنان شورای فرهنگ عمومی استان البرز بی‌صاحب مانده است.

وی خاطرنشان کرد: استان البرز، ایرانِ کوچک است و با توجه به اینکه افرادی از قومیت‌های مختلف ایران در آنجا زندگی می‌کنند، زمینه کار فرهنگی بسیاری دارد.

اکبریان گفت: زمینه کار برای تمام قومیت‌های متفاوت و فرهنگ‌های مشترکی که در البرز وجود دارد بسیار است اما به دلیل اینکه در این مدت شورای فرهنگ عمومی استان البرز تعطیل بوده، حرکت عملی که باید صورت بگیرد، انجام نشده و خروجی نداشته است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: متاسفانه اختلافات شورای فرهنگ عمومی استان البرز باعث شده این اختلافات برای ما هم خانمان‌سوز باشد و هم خانمان‌برانداز شود.

عضو ناظر مجلس در شورای فرهنگ عمومی استان البرز در پایان اظهار داشت: بحث‌های فرهنگی که در هر استانی و هر فرهنگی یکی از اولویت‌های ویژه است، در استان البرز تعطیل شده و این تعطیلی اتفاق مناسبی نبود؛ باید اختلافات و سلیقه‌هایی که وجود دارد، در جلسات حل شوند؛ تعطیلی جلسات، علاوه بر اینکه مشکلی را حل نمی‌کند، حتی مشکلاتی را به مشکلات موجود اضافه می‌کند./

پایان پیام