رئیس شورای مرکزی نهاد خدمت همدان با بیان اینکه "نهاد خدمت" نماد وحدت برای همگرایی نیروهای انقلابی و کارآمد است، گفت: در این شورا هیچ‌گونه جناح و حزبی مطرح نیست البته ما بر روی رعایت خط قرمزهای انقلاب تاکید داریم.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی ظهر امروز در نشست خبری شورای مرکزی نهاد خدمت، اظهار داشت: دارالمؤمنین همدان در بسیاری از سنت‌های حسنه در کشور پیشگام و زبان زد است.

وی گفت: یکی از نیازهایی که توسط تشکل‌های مختلف و نخبگان فرهنگی و اجتماعی احساس می‌شد، خلع وجود یک مجموعه برای همگرایی در بین نیروهای انقلابی در عرصه‌ فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بود.

گرجی افزود: همگان اتفاق نظر داشتند که مجموعه‌‌ای برای وحدت نیروی‌های انقلابی در همدان شکل بگیرد که مسئولان این تشکل‌ها به حضور علمایی چون آیت‌الله موسوی اصفهانی مراجعه کردند و نتیجه‌ این مراجات دعوت نیروهای انقلابی به وحدت بود.

وی گفت: جلسه‌ای با حضور 300 نفر از نخبگان فرهنگی، پیشکسوتان عرصه‌ دفاع مقدس، اساتید دانشگاه، بازاریان و اصناف مختلف تشکیل شد و دغدغه ضرورت رسیدن به وحدت توسط آیت‌الله موسوی اصفهانی در حضور آن 300 نفر مطرح شد.

رئیس شورای مرکزی نهاد خدمت استان همدان، اظهار داشت: آیت‌الله موسوی اصفهانی بعد از طرح دغدغه‌ها و دعوت افراد به وحدت آن جلسه را ترک کردند و برای جلوگیری از شائبه ادامه‌ فرآیند را به عهده‌ی نخبگان حاضر در جلسه قرار دادند.

گرجی تصریح کرد: در آن جلسه افراد به نتیجه رسیدند که یک شورای 13 نفر را از بین افراد حاضر با رأی‌گیری انتخاب کنند تا این شورای یک فرآیندی را برای رسیدن به وحدت در بین نیروی‌های انقلابی و ارائه لیست واحد برای شورای اسلامی شهر همدان تعریف کنند.

وی اظهار داشت: حجت‌الاسلام علی‌اصغر گرجی، محمدعلی زلفی‌گل، سلیمان حیدری، حجت‌الاسلام‌ کشوری، مسعود جلیلوند، جمیله علی‌بخشی، مسعود مهدوی، طاهره افشین زاد، حجت‌الاسلام مهدی ارتقایی، حسن قهرمانی‌مطلق، جمشید سیاح، سعید نظری و رضا غلامی پاک 13 نفر از افرادی هستند که به عنوان اعضای اصلی این شورا انتخاب شده‌اند.

رئیس شورای مرکزی نهاد خدمت استان همدان، تصریح کرد: این شورا با توجه به پیام مقام معظم رهبری در افتتاحیه‌ی اولین دوره‌ی شورای شهر و روستا که فرمودند یک نهاد دیگر برای خدمت به مردم در انقلاب اسلامی تشکیل شده است، با استفاده از بیانات مقام معظم رهبری این مجموعه و حرکت به عنوان "نهاد خدمت"نامیده شد.

وی با اشاره به اینکه ان‌شاءالله نهاد خدمت نمادی باشد برای وحدت نیروهای انقلابی، بیان کرد: شعار این مجموعه "نهاد خدمت، نماد وحدت" است تا بتوانیم یک لیست واحد از نیروهای معتقد به انقلاب اسلامی در انتخابات شورای اسلامی شهر همدان ارائه کنیم.

گرجی در پاسخ به این سئوال که این شورا چه میزان می‌تواند در آرای مردم تأثیرگذار باشد، افزود: با توجه به فرایندی که در شورا تعریف شد برای معرفی این افراد پیش‌بینی می‌شود که تأثیرگذاری بالایی داشته و مردم استقبال کنند.

وی عنوان کرد: در این شورا هیچ‌گونه جناح و حزبی مطرح نیست و کاندیدها فراحزبی و فراجناحی انتخاب می‌شوند البته ما بر روی خط قرمزهای انقلاب یعنی بحث فتنه و مباحثی این‌گونه با توجه به بیانات مقام معظم رهبری حساس هستیم.

رئیس شورای مرکزی نهاد خدمت استان همدان، بیان کرد: معیارهای کاندیدها توسط فرآیندی کارشناسی شده شناسایی می‌شود و با حضور در مصاحبه‌ها از بین این افراد 22 نفر به مجمع عمومی بعدی معرفی می‌شوند و در نهایت اسامی 11 نفر از این افراد برای لیست نهایی انتخابات شورا شهر ارائه ‌می‌شود.

گرجی، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود که در هفته‌ی اول اردیبهشت‌ماه مجمع عمومی دوم شورای نهاد خدمت برای معرفی این 22 نفر تشکیل شود و در هفته‌ی دوم اردیبهشت با توجه به تأیید صلاحیت افراد لیست نهایی 11 نفره اعلام شود.

وی با اشاره به انتخاب افراد توسط نهاد خدمت، بیان کرد: اولین تضمین برای انتخاب این افراد از سوی نهاد خدمت تقوای این افراد است و چون معیار ما معیار تقواست، قوی‌ترین اهرم و عامل، تقوای این افراد است.

رئیس شورای مرکزی نهاد خدمت استان همدان، گفت: تضمین دوم انتخاب این افراد برای لیست نهایی سوابق و عملکرد آن‌ها یعنی انقلابی بودن و انقلابی ماندن و سومین تضمین این افراد انتخاب آن‌ها توسط نخبگان فرهنگی است.

گرجی با اشاره به اینکه لیست نهاد خدمت سهامی نیست و سهمیه‌ای به هیچ‌کس تعلق نمی‌گیرد، اظهار داشت: یکی از معیارهایی که سبب می‌شود این افراد در لیست 22 نفر ما قرار گیرند، شور و نشاط جوانی و جوان‌گرایی است.

رئیس شورای مرکزی نهاد خدمت استان همدان با اشاره به دیگر معیارهای انتخاب افراد، بیان کرد: مدیریت، تدین ، انقلابی بودن، کارآمدی، روحیه‌ی اعتقاد به کار تیمی و آسیب‌شناسی وضعیت موجود از دیگر معیارهای انتخاب افراد برای لیست نهایی انتخابات شورای شهر و روستا است.

وی در رابطه با ورود اعضای شورای نهاد خدمت در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: با توجه با اینکه نهاد خدمت بر اساس نیاز برای ارائه لیست واحد در شورای شهر تشکیل شده است فعلاً هیچ برنامه‌ای برای ورود در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

رئیس شورای مرکزی نهاد خدمت با بیان اینکه نهاد خدمت از کاندیدهای شورای شهر و روستا برای حضور در نهاد خدمت دعوت می‌کند، افزود: کاندیدها می‌توانند سوابق خدمات خود را برای ما ارسال کنند که اگر این افراد معیارهای حداقلی را داشته باشند برای مصاحبه دعوت می‌شوند.

وی افزود: تعداد زیادی از کاندیدها سوابق خود را برای ما ارسال کردند که آخرین‌ مهلت برای ارسال سوابق به دبیرخانه نهاد خدمت 28 فروردین‌ماه است.

گرجی اظهار داشت: بیش از 300 نفر برای انتخابات شورای شهر همدان کاندیدا شده‌اند که درصد خیلی زیادی از این افراد به صورت تفننی شرکت کرده که انتظار رأی آوردن را هم ندارند اما از کسانی که به صورت جدی در انتخابات شرکت کرده‌اند 30 درصد افراد سوابق خود را به دبیرخانه نهاد خدمت ارسال کرده‌اند.

رئیس شورای مرکزی نهاد خدمت با اشاره به معیارهای مدنظر در شوراها، بیان کرد: معیار اصلی شرح وظایف قانونی شورا است چرا که برخی از نامزدهای شورا شعارهایی می‌دهند که رئیس‌جمهور و نمایندگان مطرح می‌کنند و معیار بعدی آسیب‌شناسی مناطق محروم و مناطق برخوردار است.

وی در رابطه با تمایز لیست واحد نهاد خدمت و دیگر لیست‌های حزبی، صنفی و منطقه‌ای، اظهار داشت: ممتازترین ویژگی نهاد خدمت انتخاب افراد مناسب و عدم توجه به اصولگرایی و اصلاح‌طلبی و توجه به گرایش‌های داخل نظام و انقلابی است.

گرجی با اشاره به اینکه نهاد خدمت نمادی برای وحدت است، گفت: امیدواریم که اقشار مختلف مردم در این راه دست ما را بگیرند و یکی از گروه‌هایی که می‌توانند بسیار موثر واقع شوند رسانه‌ها هستند.

رئیس شورای مرکزی نهاد خدمت در رابطه با انعکاس بیرون از استان تشکیل نهاد خدمت، بیان کرد: بسیاری از نخبگان دیگر استان‌ها برای دریافت الگوی نهاد خدمت و تشکیل آن در استان خود به ما مراجعه می‌کنند و این اتفاق مقدس با همکاری اصحاب رسانه که همواره یاوران نظام و انقلاب هستند پربار و تکمیل می‌شود.