ائمه جمعه شهرستان‌های استان خوزستان در خطبه‌های نماز جمعه تاکید کردند:قانون نام‌نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری باید تغییر کند.

به گزارش مرور نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین علوی‌اصل، امام جمعه لالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته به نامگذاری سال جدید به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: این نامگذاری از صبر، بردباری و مقاومتی حکایت دارد که باید همیشه آن را در نظر بگیریم.

وی رمز پیروزی را در عرصه‌های گوناگون را صبر و مقاومت معرفی کرد و گفت: در مسائل اقتصادی و موضوعات دیگر نیز خدا با ماست و نباید از تهدیدات دشمنان ترسی به دل راه دهیم.

امام جمعه لالی با تاکید بر این نکته هدف نهایی نظام اسلامی اتصال آن به ظهور دولت منجی موعود حضرت صاحب الزمان (عج) است، تصریح کرد: باید همه در این مسیر گام برداریم.

وی در ادامه به سالروز افتتاح حساب 100 امام اشاره کرد و باتبریک هفته بنیاد مسکن تاکید کرد: از جمله اداراتی که مردم از عملکرد آن و مجموعه کارکنان آن رضایت دارند بنیاد مسکن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی‌اصل با اشاره به فعالیت‌های بنیاد مسکن در لالی خاطرنشان کرد: این بنیاد توانست در راستای اجرای اهداف خود اقدامات خوبی را در جهت خدمت به مردم در روستاها و دیگر نقاط شهرستان انجام دهد که از آنها تقدیر می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری این مطلب که برنامه اعتکاف تاثیر معنوی خوبی در شهرستان داشته است، بیان کرد: مراسم معنوی اعتکاف امسال نیز به خوبی اجرا شد که از مجموعه برگزار کنندگان این سنت حسنه در لالی تشکر و قدردانی می‌کنم.

امام جمعه لالی با تاکید بر اهمیت انتخابات در پیش رو به بیان شاخص‌های افراد جهت شرکت در این همایش سیاسی پرداخت.

وی در همین ارتباط توضیح داد: کسی که قصد کاندیدا شدن در انتخابات ریاست جمهوری و یا شوراها را دارد باید آدم شجاع و نترسی باشد و بتواند شجاعانه حقایق را بیان کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی لالی دفاع از حقایق را از دیگر شاخصه‌های افرادی که می‌خواهند برای ریاست جمهوری و شوراها نامزد شوند بیان کرد.

امام جمعه شهر چمران: انتخابات نعمت بزرگی برای ملت ایران است

حجت‌الاسلام سید منتصر هاشمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر چمران با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: قانون ثبت‌نام از داوطلبان ریاست جمهوری تغییر یابد تا وجهه بین‌المللی نظام اسلامی و کشور ایران به سخره گرفته نشود.

وی با تاکید بر این نکته که ثبت‌نام فله‌ای برای عالی‌ترین مسؤولیت اجرایی کشور در شأن نظام اسلامی نیست، تصریح کرد: ثبت‌نام کودک یا پیرمرد کهنسال یا کسی که فقط برای خنده آمده یا دادن وعده‌های مضحک، سبب پایین آمدن شان ریاست جمهوری می‌شود.

امام جمعه شهر چمران برگزاری انتخابات را نشانه مردم‌سالاری دینی در ایران عنوان کرد و با بیان این نکته که از انتخاب شورای روستا تا رئیس جمهور همه دست مردم است، تاکید کرد: حق انتخاب نعمتی برای ملت است زیرا آنها سال‌ها زیر سلطه نظام شاهنشاهی بودند و مورد ظلم واقع شدند.

وی با اشاره به این مطلب که ملت ایران در دوران طاغوت حق انتخاب و اعتراض نداشتند، گفت: امروز شکر این نعمت، شرکت باشکوه در انتخابات و دیگری انتخاب اصلح و دولت انقلابی و کارآمد است.

حجت‌الاسلام هاشمی بیان کرد: روز جمعه 29 اردیبهشت ماه سال 1396 با حضور در صحنه انتخابات باید به روز امید جوانان بیکار و روز یاس استکبار، روز امید شهرک‌های صنعتی و روز امید فعال و پر رونق کردن صنایع داخلی تبدیل شود.

وی در ادامه به مردم ایران توصیه کرد که در این انتخابات باید به شاخص‌های ارزشی و اصول معرفی شده از طرف مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای داشته باشید و برای انتخاب اصلح آنها مدنظر قرار بگیرد.

امام جمعه رامهرمز: قانون نام نویسی از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری تغییر کند

حجت‌الاسلام والمسلمین سید اسماعیل موسوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رامهرمز با توصیه همگان به رعایت تقوای الهی، برخی از گناهان زبان را برشمرد و اظهار داشت: یکی از خطاهای زبان تملق و چاپلوسی است که خداوند در سوره آل‌عمران آیه 180 آن را نکوهش کرده است.

وی بیان کرد: تملق و چاپلوسی و تعریف و تمجید افرادی که شایستگی آن را ندارند از سوی انسان‌های دارای نفس ضعیف انجام می‌شود که انسان باتقوا آن را انجام نمی‌دهد.

امام جمعه رامهرمز با اشاره به برگزاری سنت حسنه اعتکاف در مساجد سراسر کشور عنوان کرد: اعتکاف امسال با حضور گسترده مردم برگزار شد و شرکت جوانان و نوجوان در این برنامه معنوی رشد چشمگیری داشتکه این مسئله اقبال جوانان به تدین و معنویت را نشان می‌دهد.

وی در ادامه به 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: ارتش ما بااقتدار است و در کنار سایر نیروهای مسلح باعث عزت و سربلندی نظام اسلامی برای ما رقم می‌زند.

حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در 29 اردیبهشت ماه تاکید کرد: قانون نام نویسی از داوطلبان این انتخابات دارای ضعف‌های فراوان است و این قانون باید مورد بررسی دوباره قرار بگیرد زیرا این ثبت نام‌ها که درشان جمهوری اسلامی نیست.