برای مرکز استان بارشها در حد 3 تا 4 میلیمتر و بارش در مناطق شرقی استان خفیف و پراکنده است.

مهرداد قطره سامانی افزود: آلودگی هوا تا اواخر وقت امروز (26 فروردین) بر هوای استان حاکم است و از فردا صبح با بارش باران در بسیاری از مناطق استان شاهد بازگشت وضعیت سالم بر هوای استان خواهیم بود.
وی با بیان اینکه بیشترین بارشها برای کوهرنگ و شمال بازفت است، تصریح کرد: برای مرکز استان بارشها در حد 3 تا 4 میلیمتر و بارش در مناطق شرقی استان خفیف و پراکنده است.
قطره سامانی دمای هوای صبح امروز شهرکرد را 5 درجه بالای صفر اعلام کرد و گفت: پیش بینی می شود در روزهای آینده دمای هوا تا حدی کاهش یابد.
معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: منشاء گرد و غبار موجود در هوای استان ریزگردهای کشور عراق است که هوای بسیاری از مناطق غربی و جنوب غربی کشور را آلوده کرده است.
قطره سامانی میانگین بارندگی سال زراعی جاری استان را 476 میلیمتر اعلام کرد و گفت: این میزان بارندگی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش 18 درصدی برخوردار است و در مقایسه با میانگین بلندمدت دوره مشابه با کاهش 15 درصدی مواجه است.
به گزارش ایرنا، تغییرات اقلیمی، تغییر بارش ها از برف به باران و در پی آن خشکسالی های 9 ساله سبب شده تا منابع آب چهارمحال و بختیاری با کاهش شدید مواجه شود.
استان چهارمحال و بختیاری سرچشمه 2 رودخانه کارون و زاینده رود و نیز بخشی از رودخانه دز است.