دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان با اشاره به همکاری 40 سازمان مردم نهاد با این شورا در سال گذشته، بر نقش انکارناپذیر و بسیار مؤثر تشکل‌های مردمی در مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر تأکید کرد .

به گزارش مرور نیوز، «بمانعلی روستایی» در نشست کمیته تخصصی مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان که با حضور اعضای این کمیته در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری در سال گذشته پنج آسیب اجتماعی اولویت‌دار که ضروری است همه دستگاه‌ها و نهادها برای مبارزه با آن‌ها فعالیت کنند را مشخص کردند که اعتیاد به مواد مخدر یکی از این آسیب‌های اجتماعی و بدون شک ریشه سایر ناهنجاری‌های اجتماعی است .

وی با بیان این که در کشورهای پیشرفته و توسعه‌یافته تشکل‌های مردمی و غیردولتی در اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت کمک‌کننده هستند، بر نقش انکارناپذیر و بسیار مؤثر سازمان‌های مردم‌نهاد در مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر تأکید کرد .

روستایی با تقدیر از مشارکت تشکل‌های مردمی استان در حوزه مبارزه و پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر، افزود: در سال گذشته، نزدیک به 40 سازمان مردم‌نهاد در حوزه‌های گوناگون از جمله اطلاع‌رسانی، آگاه‌سازی، پیشگیری و درمان با کمیته تخصصی مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان همکاری و تعامل بسیار خوب و سازنده‌ای داشته‌اند .

در ادامه این نشست گزارشی از فعالیت‌های کمیته تخصصی مشارکت‌های مردمی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان عنوان و مطرح شد که در سال گذشته به سازمان‌های مردم‌نهاد فعال در این حوزه، درمجموع 54 میلیارد تومان کمک شده است .