استاندار ایلام گفت: ناگفته‌هایی که از سوی مردم ایلام در دوران دفاع مقدس تبیین می‌شود رسالت هنرمندان رشته‌های گوناگون را بیشتر کرده است.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا مروارید در مراسم تجلیل از هنرمندان استان که به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: هنر همزاد بشر است و آثار برجای مانده بر روی غارها، شعر، ادبیات، مجسمه‌سازی و موسیقی دلیل این مدعاست و انسان، بدون هنر چیزی برای گفتن ندارد.

وی ادامه داد: دوران دفاع مقدس در کنار دفاع از ایران اسلامی و پیام انقلاب منشاء هنرهایی جاویدان شد و هنر انقلاب در بستر آن شکل گرفت و آن دفاع جانانه دستمایه‌ی بسیاری از هنرهایی شد که امروز به آن می‌بالیم.

استاندار ایلام گفت: صبح یکی از روزهایی که خط‌شکنان بسیجی خط را شکستند و یکی از پاسگاه‌های رژیم بعث را اشغال کردند، وقتی برگشتند ، نحوه انعکاس این اخبار را از رادیو جویا می‌شدند که بیانگر هنر و نوع نگاه به آن، در دوران دفاع مقدس است.

مروارید «روایت فتح» را نمونه‌ای از تلاش هنر متعهد دانست و تصریح کرد: شهید آوینی با زبان هنر زوایای گسترده‌ای از دفاع مقدس را بیان کردند که جز زبان هنر، زبان دیگری نمی‌توانست آن را به این گویایی تبیین کند.

وی با تاکید بر اینکه در دوران دفاع بسیاری از عکاسان و فیلم‌برداران در صحنه بودند و منشاء آثار فاخری بودند، تصریح کرد: با این وجود ناگفته‌های زیادی در یادواره‌های شهدا و مجالس مختلف از سوی مردم بیان می‌شود که تبیین آنها نیازمند تلاش اهل فن و هنر است.

استاندار ایلام ادامه داد: هنرمندان ایلامی جایگاه بسیار خوبی دارند و درخشش آنها در جشنواره‌های مختلف این نوید را می‌دهد که استان ایلام به یکی از مراکز هنر انقلاب اسلامی تبدیل شود.

مروارید ابراز امیدواری کرد مشکلات مالی و زیرساختی هنر و هنرمندان حل شود که این مهم با گشایش‌های انجام شده میسر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از برگزیدگان بخش‌های «ادبیات، شعر و داستان» ، «موسیقی، عکس، فیلم و انیمیشن» ، «هنرهای تجسمی» ، «فعالان فرهنگی و هنری» ، «هنرمندان بسیجی» و هنرمندان منتخب اد اره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تجلیل شد.

نکته قابل توجه این مراسم این بود که وقتی تجلیل‌کنندگان با غیبت یکی از هنرمندان ایلامی به نام «بهمن نظری» مواجه شدند، استاندار ایلام با اطلاع از وضع وی گفت: آقای بهمن نظری بیمار هستند و برای مداوا به تهران رفته و نیازمند دعای عزیزان است.

«محمدعلی قاسمی» ر ئیس حوزه هنری ایلام اظهار کرد: از سه سال گذشته بنا به ضرورت و اهمیت شناسایی مبانی هنر و ادبیات انقلاب اسلامی با پیشنهاد حوزه هنری، سالروز شهادت شهید آوینی با حمایت دولت تدبیر و امید به‌عنوان «هفته هنر انقلاب اسلامی» نامگذاری شد.

ناگفته‌های دفاع مقدس در ایلام، رسالت هنرمندان را بیشتر کرده است

قاسمی هنرمندان را طلایه‌ داران اشاعه هنر دینی نام برد و تصریح کرد: تجلیل از هنرمند متعهد در واقع تجلیل از هنرمندان و روش کسانی مانند شهید آوینی است که به هنر انقلابی معنا بخشید.

وی با بیان این‌که در این هفته حوزه هنری با کمک فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بسیج هنرمندان، آموزش و پرورش استان، شهرداری ایلام و حمایت‌های استانداری ایلام برنامه‌های متنوعی اجرا کرد و امروز از برگزیدگان بخش‌های «ادبیات، شعر و داستان» ، «موسیقی، عکس، فیلم و انیمیشن» ، «هنرهای تجسمی» ، «فعالان فرهنگی و هنری» ، «هنرمندان بسیجی» و هنرمندان منتخب اد اره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تجلیل شد، گفت : این برنامه در سال‌های آینده تداوم پیدا خواهد کرد.