استاندار سمنان گفت: واحدهای صنعتی و کشاورزی استان سمنان با دریافت تسهیلات رونق تولید 64 درصد از تعهد اشتغال‌زایی خود را محقق کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، محمدرضا خباز روز یکشنبه در حاشیه کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید در جمع خبرنگاران افزود: واحدهای تولیدی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید، مرتب، به وسیله گروه نظارت بازدید می شوند تا روند تحقق تعهدهای آن ها بررسی شود.
وی ارایه تسهیلات رونق تولید را بخشی از برنامه دولت تدبیر و امید برای اشتغال‌زایی و تحقق شعار اقتصاد مقاومتی عنوان و تصریح کرد: تا کنون64 درصد از واحدهای کشاورزی و 71 درصد از واحدهای صنعتی دریافت کننده تسهیلات رونق تولید در استان سمنان به وسیله گروه های نظارت در موضوع انجام تعهد اشتغال‌زایی بازدید شده اند.
خباز با تاکید بر نظارت لازم در دولت یازدهم برای تحقق هدفگذاری‌ها در ارایه تسهیلات رونق تولید در کشور، ادامه داد: در گذشته و در طرح های زودبازده افراد تسهیلات را دریافت می کردند و آن تسهیلات را در مسیر اشتغال و تولید استفاده نمی کردند در نتیجه، بعد از مدتی، این افراد به بدهکاران بیکار تبدیل می‌شدند.
استاندار سمنان اضافه کرد: در موضوع تسهیلات رونق تولید در دولت تدبیر و امید نمی خواهیم دوباره اتفاق طرح های زودبازده تکرار شود، به همین علت بازدیدها با حساسیت و دقت انجام می شود.
وی با بیان این که استان سمنان رتبه دوم کشور در کمترین نرخ بیکاری را دارد، افزود: تحقق 64 درصدی اشتغال به وسیله واحدهای تولیدی استان سمنان یکی از دلایل کسب این رتبه است.
وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی استان سمنان تسهیلات رونق تولید را در مسیر اشتغال‌زایی هزینه کرده‌اند و امید است علاوه بر ریشه‌کن شدن بیکاری در این استان، زمینه اشتغال‌زایی برای مردم دیگر استان‌ها در سمنان فراهم شود.
استاندار سمنان یادآور شد: تاکنون به ٧٦٦ واحد تسهیلات رونق تولید به مبلغ چهار هزار و ١٢١ میلیارد ریال پرداخت شده که از این میان ١٨٨ واحد صنعتی استان سمنان به میزان سه هزار و ١١٣ میلیارد ریال و ٥٧٨ واحد کشاورزی استان سمنان به مبلغ هزار و هفت میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.
تعداد 2 هزار و 549 واحد صنعتی وکشاورزی استان سمنان در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده بودند که پس از بررسی پرونده واحدهای تولیدی ثبت نام شده، پرونده یک هزار و 803 واحد صنعتی و کشاورزی مورد تایید قرار گرفت و برای دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان هشت هزار و 524 میلیارد ریال به بانک های عامل استان سمنان معرفی شد.
در ٥٣ جلسه گذشته، مشکلات ٣٥٢ واحد در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان بررسی شد که ٨٥١ مصوبه داشت و تاکنون 51 درصد مصوبات عملیاتی شده و ٤٩ درصد در دست اقدام است.
استان سمنان حدود یک هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری دارد و دولت یازدهم برای رونق بخشی به چرخه اقتصادی تولید داخلی با توجه به رهنمودهای رهبری درباره تحقق اقتصاد مقاومتی، ارایه تسهیلات رونق تولید را از سال 95 درنظر گرفت.