مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از رقابت هزار و 700 دانش آموز استان در مسابقات قرآن و معارف اسلامی ویژه دانش آموزان دوره متوسطه خبرداد.

به گزارش مرور نیوز، رشید قربانی امروز یکشنبه در مراسم آغاز مرحله استانی مسابقات قرآن ومعارف اسلامی در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج گفت: در این مرحله هزار و 700 دانش آموز مقطع متوسطه با هم به رقابت می پردازند.

وی عنوان کرد: مسابقات مرحله استانی قرآن و معارف اسلامی دانش آموزان استان در رشته های قرائت، حفظ، مفاهیم و تفسیر قرآن کریم، اذان، احکام، صحیفه سجادیه، انشای نماز و مداحی برگزار می شود.

وی اظهارداشت: این مرحله از مسابقات با حضور دانش آموزان منتخب شهرستان ها و مناطق از امروز آغاز و تا 30 فروردین ماه در سنندج ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان بیان کرد: در این دوره از مسابقات رتبه های اول مرحله شهرستانی به تفکیک دختر و پسر در دو دوره تحصیلی متوسطه اول و دوم حضور فعال دارند.

قربانی در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری آیین اختتامیه و مراسم تجلیل از برگزیدگان ششمین دوره جشنواره نوجوان سالم استان اشاره کرد و گفت: این مراسم چهارشنبه 30 فروردین ماه 96 با حضور دکتر افشار معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدرکشور، مسئولین استانی و برگزیدگان مرحله استانی در مرکز استان برگزار می شود.

قربانی با بیان اینکه جشنواره نوجوان سالم در سه مقطع تحصیلی بین دانش آموزان، فرهنگیان و والدین برگزار شده است، اظهار داشت : در این راستا بیش از 3 هزار و 367 اثر به دبیرخانه استانی ارسال شده است.

وی با اشاره به رشته های جشنواره نوجوان سالم ادامه داد : دانش آموزان آثار خود را در قالب های انشا، نقاشی، ایده پردازی، روزنامه دیواری، عکاسی، فیلم سازی، نرم افزار های چند رسانه ای، مقاله نویسی ارائه کرده اند.