نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: تعیین سهامدار جدید برای هپکو اراک بستر خیر و تحول در روند تولید این شرکت را فراهم کرده است.

به گزارش مرور نیوز علی اکبر کریمی افزود: با توجه به مشکلاتی که در حوزه مالکیت و خصوصی سازی در سال های گذشته برای شرکت هپکو به وجود آمده بود با پیگیری های انجام شده توسط مسئولان و نمایندگان مردم اراک سهام دار جدید سهام این شرکت را از دولت خریداری و جانشین سهامدار سابق شد.
وی ادامه داد: تشریفات قانونی این معامله در روزها اخیر به صورت کامل انجام شد و امید است در روزهای آتی تغییر و تحول این شرکت به مدیریت و مالک جدید انجام شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به قول خریدار جدید مبنی بر تزریق منابع جدید و ورود فن آوری ها و ماشین آلات جدید تولید به شرکت هپکو امید است در آینده نزدیک شاهد رونق و شرایط بهتر از گذشته در توسعه فعالیت ها، اشتغال و آینده بهتر برای این شرکت باشیم.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راه سازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولان آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و نیو هلند می باشد و این شرکت برای تامین ماشین آلات شرکت های راه سازی کشور آمادگی کامل دارد و در این زمینه تا کنون خوش درخشیده است.