رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از هرگونه سرمایه گذاری در داخل و خارج استان حمایت می کند.

به گزارش مرور نیوز، محمد دره وزمی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان سروآباد فراهم کردن بسترهای تسهیل سرمایه گذاری و رفع موانع موجود در سرمایه گذاری را ضروری عنوان کرد و افزود: شهرستان سروآباد از ظرفیت ها و پتانسیل های زیادی در عرصه های مختلف برخوردار است در همین راستا سرمایه گذاری در بخش های مختلف می تواند به رشد و توسعه این شهرستان کمک کند.
وی موقعیت زیست محیطی و توپوگرافی این شهرستان و وجود محصولات کشاورزی و باغی فراوان و ظرفیت های گردشگری را از مزیت های ارزشمند این شهرستان برشمرد.
وی با اشاره به اینکه شهرستان سروآباد از ظرفیت های گردشگری مطلوبی برخوردار است گفت: حمایت از صنایع پاک و متناسب و سازگار با محیط زیست شهرستان ضروری است.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در راستای صنایع تبدیلی کشاورزی دارای توجیه اقتصادی و ارزش افزوده فراوان است و می تواند بستر توسعه پایدار در منطقه را فراهم کند افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت از هرگونه سرمایه گذاری در زمینه صنایع تبدیلی بخش کشاورزی استقبال می کند.
وی با اشاره به اینکه در جلسه هیات مدیره شرکت شهرک های صنعتی سال گذشته مصوب شد قیمت زمین شهرک های صنعتی در سروآباد به یک ششم کاهش یابد گفت: این اقدام زمینه ای برای جذب و تشویق سرمایه گذاران در این شهرستان است.
وی حمایت از سرمایه گذاری بویژه حمایت از صنایع تبدیلی بخش کشاورزی را یکی از برنامه های سازمان صنعت و معدن در شهرستان سروآباد عنوان کرد.
وی ظرفیت های گردشگری و صنعت فرش بافی را یکی دیگر از مزیت های این شهرستان برشمرد و گفت: تعداد 600 نفر فرش باف در این شهرستان مشغول فعالیت هستند در همین برگزاری برنامه های آموزشی برای روستائیان یکی از برنامه های صنعت، معدن و تجارت استان است.
وی افزود: هزار و 200 پروانه صنفی در شهرستان سروآباد صادر شده است که 50 درصد آنها در روستاها و 50 درصد در سروآباد است.
وی نزدیکی سروآباد به مرز مله خورد و برخورداری از معبر کوله بری را یکی دیگر از ظرفیت های سروآباد برشمرد و گفت: برای کمک به اقتصاد مرزنشینان و بهره مندی آنها از سهمیه ارزی مرزنشینان مناطق هر نفر 150 دلار مجوز صادرات برای هر نفر به میزان 50 دلار داده شده ست.
وی با اشاره به تصویب ادغام تعاونی های مرزنشین سروآباد در شورای ساماندهی مبادلات مرزی سال گذشته گفت: تقویت تعاونی های مرزنشینان و پاسخگو کردن آنها در مقابل اعضا با هدف ارتقا سطح معیشت مرزنشینان، هشت تعاونی مرزنشین سروآباد در یک تعاونی ادغام شد.