بوشهر - مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از احداث و تعمیر 1400 واحد مسکن مددجویی در سال گذشته خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از کمیته امداد، احمد لطفی در جلسه با شورای مدیران کمیته امداد، اظهار داشت: احداث، تعمیر، بازسازی و بهسازی مسکن مددجویان شهری و روستایی یکی از اولویت های خدمات کمیته امداد به مددجویان تحت حمایت است.

لطفی با بیان اینکه ایجاد سرپناه و ساخت مسکن مددجویان یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این نهاد است، گفت: سال گذشته هزار و 400 واحد مسکن مددجویان شهری و روستایی تحت حمایت کمیته امداد استان به ارزش 127 میلیارد ریال تعمیر و احداث شد.

وی با اشاره به اینکه تعدادی از این واحد های مسکونی با همکاری سپاه انقلاب اسلامی و کمیته امداد ساخته شده است، افزود: در سال گذشته احداث هزار و 121 واحدهای مسکونی روستایی با مشارکت سپاه در دستور کار قرار گرفت که تاکنون عملیات احداث 610 واحد مسکونی آن آغاز شد و 481 واحد آن تکمیل و به مددجویان تحویل شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر، قیمت تمام‌شده برای هر واحد مسکونی را به طور میانگین 350 میلیون ریال عنوان کرد که این هزینه که هزینه‌ها با مساعدت کمیته امداد، بسیج سازندگی، خیّران و آورده مددجویان تامین شده است.

لطفی همچنین یادآور شد: دریافت پروانه ساخت و انشعابات آب، برق و گاز برای ساختمان های مددجویی مطابق مصوبه مجلس شورای اسلامی رایگان بوده و مددجویان با معرفی کمیته امداد به ادارات مربوطه از تسهیلات رایگان برای دریافت انشعابات برخوردار می شوند.

وی خاطرنشان کرد: ساخت مسکن، اشتغال و ایجاد بسترهای مناسب خودکفایی مددجویان، از مهم‌ترین اولویت‌های کاری کمیته امداد است و امیدواریم با مشارکت همگانی، همکاری و همراهی مردم استان و خیران، گام‌های موثری در پیش‌برد اهداف کمیته امداد در توانمندسازی مددجویان برداشته شود.