مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان از ایجاد 800 کیلومتر راه روستایی در استان خبر داد و گفت: بیشترین میزان راه روستایی در بندرعباس احداث شده است.

به گزارش مرور نیوز، غلامحسین شیری یکشنبه در نشست مشترک با حسین هاشمی تختی نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، خمیر و ابوموسی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای و دهیاران و اعضای شورای اسلامی بخش تخت بندرعباس اظهار داشت: در اجرای طرح یک هزار کیلومتر راه روستایی 842 کیلومتر زیرسازی انجام و 577 کیلومتر آماده آسفالت و 474 کیلومتر از این میزان آسفالت شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده، 314 کیلومتر راه روستایی دیگر نیز بازسازی شده که با احتساب همه این فعالیت ها حدود 800 کیلومتر راه روستایی در هرمزگان احداث شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی هرمزگان خاطرنشان کرد: در حوزه راه روستایی در شهرستان بندرعباس بیش از تعهد مورد نظر کار انجام داده ایم.
شیری گفت: در شرایط عادی تنها 10 کیلومتر راه روستایی باید در این حوزه انجام می شد اما با اجرای طرح یک هزار کیلومتر راه روستایی نزدیک به 200 کیلومتر راه روستایی در بندرعباس احداث و بازسازی شده است.
نماینده مردم بندرعباس، حاجی آباد، قشم، خمیر و ابوموسی نیز در این جلسه با اشاره به نیاز راه روستایی در هرمزگان و به ویژه مناطق تخت گفت: با اجرای طرح 1000 کیلومتر راه روستایی فعالیت های قابل توجهی انجام شده است.
حسین هاشمی تختی افزود: معاونان وزیر راه و شهرسازی قول داده اند تا با حضور در مناطق روستایی هرمزگان از نزدیک مسائل این مناطق را رصد و در توسعه آن همکاری کنند.
هاشمی تختی تصریح کرد: احداث راه ساده نیست و نیازمند هزینه سنگینی می باشد و ما به عنوان نماینده موظف به پیگیری خواسته های مردم در این زمینه هستیم.
لازم به ذکر است، براساس آمارهای موجود، استان هرمزگان از نظر شاخص راه روستایی پائین است.
جمعیت روستایی استان هرمزگان طبق آمارهای موجود با بیش از 786 هزار نفر در قالب 2244 آبادی، 55 درصد کل جمعیت استان را به خود اختصاص داده اما حدود 3700کیلومتر از جاده های روستایی این استان از خدمات امدادی و کنترلی بی بهره است.
استان هرمزگان طبق تقسیمات کشوری شامل 13 شهرستان 33 شهر و 2244 آبادی است و جمعیتی افزون بر یک میلیون و 578 هزار و 183 نفر دارد که بیش از 53 درصد از کل این جمعیت در روستا ها زندگی می کنند.
روشن است که رشد و توسعه هر منطقه، نیازمند ایجاد راه و صنعت راه سازی است و این موضوع در تمام ادوار، از اصلی ترین مطالبات مردم در سراسر استان و کشور بوده و هست.