معاون دهیاری های سازمان دهیاری ها و شهرداری های وزارت کشور، تقویت امنیت شغلی دهیاران را در دستور کار دولت دانست و گفت: بر همین اساس طرح جامع دهیاری ها برای ارتقای امنیت شغلی دهیاران به مجلس تقدیم شده است.

به گزارش مرور نیوز، رضا جندقیان روز یکشنبه در همایش سراسری دهیاران و کارآفرینان روستایی استان قزوین که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد،افزود: منتظر نظر کارشناسان وزارت راه و شهرسازی برای اصلاح برخی مواد این لایحه هستیم.
وی ادامه داد: در حال حاضر 33 هزار و 500 دهیار در سراسر کشور فعالیت می کنند که تحت پوشش قرار دادن همه آنها برای دولت هزینه سنگینی دارد و غیرممکن است اما با اجرای طرحی به صورت مرحله ای در گام اول دهیاران تمام وقت تحت پوشش بیمه ای قرار می گیرند.
این مسئول خاطرنشان کرد: دهیاران به عنوان مدیران روستایی باید نسبت به شناسایی ظرفیت های این مناطق اقدام کنند و در این مسیر از ایده و ابتکار و دیدگاههای جوانان روستایی استفاده نمایند.
وی اظهار کرد: برای تحقق توسعه روستایی باید از علم روز و ظرفیت دانشگاه ها و اندیشمندان جوان کشور به خوبی بهره برداری کرد تا به نتایج مطلوب در توسعه روستاها دست یافت.
این مسئول ادامه داد: تشکیل و تقویت نهادهای مردمی و تغییر رویکردهای مدیران از جمله مسائل لازم برای توسعه روستاها و ایجاد رونق اقتصادی در آنهاست که امیدواریم با همدلی وهم افزایی شاهد تحقق این 2 مهم باشیم.
جندقی با بیان اینکه مشارکت واقعی مردم در موفقیت طرح ها ضروری است، افزود: سخنرانی وشعار دادن صرف در این رابطه گره گشا نیست و باید به دنبال مهارت آموزی و ارتقای توانمندی های روستائیان باشیم.
وی گفت: فعال سازی بخش های صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات در روستاها نقش بسیار مهمی در رونق تولید و اقتصاد مناطق ایفا می کند که امیدواریم در این زمینه نیز گام های موثرتری برداشته شود.
این مسئول با بیان اینکه در بسیاری از مواقع از ظرفیت های خوبی که در اطراف ما وجود دارد غافل هستیم، اظهارکرد: اقتصاد مقاومتی از راهکارهایی است که با اتکا به ظرفیت های داخلی می تواند اقتصاد کشور را از جمله در مناطق روستایی شکوفا سازد.
وی در پایان بر لزوم حمایت از کارآفرینان روستایی تاکید کرد و گفت: کارآفرینان روستایی کسانی هستند که ظرفیت های مغفول مانده را در این مناطق دیده و با شناسایی آنها برای اجرایی شدن طرح ها اقدام کرده اند.
در استان قزوین 842 روستا وجود دارد که 550 مورد آنها دارای دهیاری هستند.