معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اجرای طرح جامع مطالعاتی 64 روستای استان که دارای قابلیت های مختلف گردشگری هستند ضروری است.

به گزارش مرور نیوز، قادر تقی زاده روز دوشنبه در جلسه توجیهی طرح ضربتی تولید و اشتغال در 73 روستای هدف گردشگری کشور در اردبیل افزود: مطالعه جامع گردشگری و تهیه برخی از شاخص ها در ٤٨ روستای دارای قابلیت و 12 روستای هدف گردشگری در استان اردبیل که قابلیت های بی نظیری برای جذب گردشگر دارند از برنامه های این اداره کل است.
وی هدف از اجرای این طرح را شناسایی و معرفی قابلیت های روستاهای هدف گردشگری کشور و افزایش انگیزه ساکنان این روستاها برای جذب گردشگر و توسعه تولید در روستا ذکر کرد.
وی با اشاره به ضرورت مشارکت ادارات کل استانی در تامین زیرساخت روستاها و برطرف کردن مشکلات بهداشتی روستاها توجه به حفظ بافت تاریخی برخی از روستاها را ضروری دانست و افزود: 2 روستای هدف گردشگری کزج و آلوارس از استان اردبیل در این طرح انتخاب شدند که در انتخاب آنها توجه به قابلیت های گردشگری و طبیعی ، بافت سنتی و تاریخی و تولیدات صنایع دستی هریک از این روستاها مورد توجه بوده است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، تقی زاده با بیان اینکه روستای هدف گردشگری آلوارس سرعین با داشتن پیست اسکی و مناظر طبیعی دامنه کوه سبلان و روستای هدف گردشگری کزج خلخال با داشتن مناظر طبیعی و بافت روستایی ویژه به عنوان یکی از 10 روستای بافت ارزشمند کشور مطرح است افزود: ضرورت اختصاص اعتبار مطلوب به این روستاها برای تقویت زیر ساخت های اولیه گردشگری ،به خاطر قابلیت های ویژه آن ها امکان جذب گردشگر را تسهیل می کند.
وی همچنین از برگزاری دوره آموزشی برای ١٣٠ نفر از دهیاران و اعضای شورای ٤٨ روستا و همچنین صدور مجوز اقامتگاه های بوم گردی در روستای هدف گردشگری کرج خبر داد و گفت:
با همکاری اداره کل امور روستایی استانداری و طبق تفاهم نامه موجود یک میلیارد ریال به هر یک از این روستاها تخصیص یافته است و قرار است این اعتبارات بر اساس بازدیدهای صورت گرفته در زمینه تامین زیرساخت روستاها هزینه شود.