فرماندار بافق گفت: به منظور اجرای طرح های عمرانی و کشاورزی دهستانهای سبزدشت و کوشک 6میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

محمد زاده رحمانی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از مناطق روستاهایی دهستانهای کوشک و سبزدشت بافق در گفت و گو با مرور نیوز، اظهار داشت : این مبلغ برای ساخت استخر ذخیره آب زراعی،لای روبی قنوات و همچنین اجرای طرح هایی که توسط دهیاری ها آغاز شده است اختصاص یافت.
فرماندار بافق گفت: طرح های مورد نظر با همکاری سازمان های مختلف تا رسیدن به بهره برداری تامین اعتبار و موجب افزایش آب کشاورزی و در نتیجه بالا رفتن راندمان تولید محصولات زراعی در این منطقه می شود.
وی همچنین با بیان اینکه در سایر روستاهای کوشک،سیدآباد،جزستان و هریسک مشکل بودجه در بحث قنات ها وجود دارد خاطر نشان کرد: امسال با هماهنگی جهاد کشاورزی بودجه ای به منظور تداوم اقداماتی که در سال گذشته انجام شد از جمله لای روبی،مرمت قنوات و پیش کارکنی تخصیص داده می شود.
زاده رحمانی افزود : تعدادی از روستاهای منطقه سبزدشت در بحث بودجه استخر ذخیره آب،قنوات،طرح ها عمرانی، بهسازی ورودی روستاها، ساماندهی و پارک های روستایی با مشکلاتی روبرو هستند که باید برای رفع آنها تلاش مضاعف شود.
فرماندار بافق تصریح کرد: برای بهره برداری و تکمیل طرح ها مبلغی از اعتبارات دفتر امور روستایی استانداری یزد، تملک دارایی و 2درصد حاصل از فروش مواد معادن در بحث روستا ها اختصاص می یابد تا امید روستا نشینان به ویژه جوانان و نوجوانان برای ماندگاری در روستا روز به روز افزایش یابد.
بافق دارای یک بخش مرکزی، سه دهستان (مبارکه، کوشک و سبزدشت) و بیش از 100 پارچه آبادی است.
این شهرستان 26 شورای اسلامی با 21 دهیاری مصوب دارد که برای موافقت و تائید دهیاری پنج روستای باقی مانده پیگیری هایی از سوی بخشدار مرکزی جریان دارد.
دهستان سبزدشت بر سر راه دو شهرستان بافق و کوهبنان- کرمان قرار دارد و حسن همجواری با استان کرمان این مزیت را دارد که هفته گذشته کار گاز رسانی از یکی از روستاهای شهرستان کوهبنان به منطقه سبزدشت بافق کلید خورد و با حضور مسوولان گاز دو استان، معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد، فرماندار و بخشدار مرکزی بافق عملیات اجرایی آن آغاز شد.
کوشک با بافق 45 کیلومتر فاصله دارد اما بساب مرکز دهستان سبزدشت در فاصله 105 کیلومتری مرکز این شهرستان واقع شده است.